A nyolcvanas évek végén a Zastava gyár a Yugo-val próbált betörni az észak-amerikai piacra, de a közönség nem fogadta túlságosan jól az autót. Németországban az Opel Manta, Magyarországon a Trabant volt az autós viccek szenvedő alanya, az Egyesült Államokban meg a Yugo.
Pedig csodálatos dolgokra hivatott a jugoszláv mini, vegyük például az alábbi videóban ismertetett példányt, amelyet 8,2 literes Cadillac V8-as segítségével vadított meg tulajdonosa. Ráadásul rögtön kettővel, azaz összesen 16,4 literes lökettérfogatú V16-os hajtja a kerekeket. A legszebb az egészben, hogy az eredeti karosszériát is megtartották a nagy átépítés során, a vázról lefejtett lemezeket kifelé-felfelé húzva és egy kis távtartó segítségével hegesztették vissza, hogy a hatalmas kerekek is elférjenek. A hátsó rendszámtábla meg azért van kiemelve a hátfal síkjából, hogy elférjen a hátsó váltó. Aki működés közben szeretné megtekinteni az egyedi Yugo-t, az tekerjen a 9. percig.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!