Jelenleg azért megy a harc a Volkswagen konszern felső köreiben, mert a fő részvényes elégedetlen a cég névadó márkájának teljesítményével. De azért vannak olyan dolgok is, amelyekben kifejezetten jól áll a vállalat, például hogyan építsük egy alapra a lehető legtöbb terméket. Már az MQB bejelentése előtt is mesterei voltak ennek, amire a legjobb bizonyíték az itt látható Škoda Yeti.
Még padlólemez volt a PQ35-nek hívott technika, ami a jelenleginél nagyobb megkötéseket jelentett a mérnököknek, akik kihozták a maximumot a dologból, a szabadidő-autótól kezdve a sportkocsiig mindet készítettek. Ezt használták most ki Nagy-Britanniában, ahol a TTS Roadsport és a John Danby Racing műhelyek közös erőfeszítésével közös nevezőre hoztak egy Škoda Yeti szabadidő-autót és egy Audi TT RS-t.
Ráadásul alaposan bele is nyúltak a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotorba, többek között Loba LO500+ turbófeltöltőt, Revo Performance Stage 3-as vezérlést, rozsdamentes acélból készített egyedi kipufogórendszert kapott, aminek eredményeként 510 lóerőre emelkedett a teljesítménye. Ráadásul a jármű tömegét is sikerült meglepően alacsonyan tartani, az 1354,5 kg (tele tankkal) annak is köszönhető, hogy az utastér hátuljából mindent kipakoltak, és egy méretes bukókeretet raktak oda.
A motoron kívül a váltó és a hajtáslánc is a TT RS-ből származik, az eredeti, 170 lóerős TDI és annak hajtáslánca nem lett volna képes elviselni a teljesítményt és fordulatszámot. A legszebb az egészben, hogy kívülről a felniken kívül semmi nem árulkodik arról, hogy itt egy Yeti-bőrbe bújt farkassal van dolga az embernek. Ne feledjük, nagyobb a teljesítmény és alacsonyabb a tömeg, mint a Lamborghini Gallardonál!
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!