Amíg a Mercedes-Benz még mindig csak ötajtós karosszériával kínálja a második generációs G-osztályt, addig a Brabus igazi különlegességet mutat be a Genfi Autószalonon: platós kisteherautóvá építi át a járművet, és mindezt portálhidakkal és komoly teljesítménynöveléssel ötvözi, és máris kész a Brabus 800 Adventure XLP.
Az utastér mögött vágják el a karosszériát, az alvázba egy közdarabot illesztenek be, amellyel megőrzi eredeti csavarodási merevségét és futómű-felfogatási pontjait a szerkezet, miközben 50 cm-rel nyúlik meg a tengelytávolság. A platós karosszéria teljes hossza 5,31 méter, ami 68,9 cm-rel hosszabb mint a külső pótkerék nélküli szériaváltozat. A Brabus karbonból készíti az új karosszériaelemeket, a plató tíkfa burkolata a hajóépítésből ismert technikával készül, az oldalra nyíló platóajtót acélból préselik.
Genfben egyébként a minden rendelhető extrával – és a show kedvéért egy drónnal – ellátott változatot állítja ki a Brabus, azaz tetőcsomagtartó, kiegészítő fényszórók, karosszériaszélesítések (+11,6 cm), portálhidak. Utóbbiak a tuningcég saját konstrukciói, azaz elöl megtartják a független felfüggesztést, hátul a merevtengelyt, jórészt alumíniumból készítik az új elemeket, és természetesen elektronikusan vezérelt a lengéscsillapítás.
A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 800 lóerőre (6600/perc) és 1000 Nm-re (3600/perc) növelik, ez az erő 4,8 másodperces 0-100 km/óra sprintre teszi képessé a hatalmas pickupot, a csúcs elektronikusan korlátozott 210 km/óra. 2020-ban csak First Edition változatban építi a Brabus a 800 Adventure XLP pickupot, amiért legalább 685 ezer eurót számláznak, a Genfi Autószalonon kiállított példány a Wingcopter nevű drónnal együtt 793 ezer euróba kerül – mindez persze ÁFA nélkül, hiszen haszonjárműről lévén szó az visszaigényelhető. Nem mintha a vásárlóközönséget meghatná, de a szabványos fogyasztás városban 16,7 l/100 km, országúton 13,8 l/100 km, az átlag pedig 14,5 l/100 km.