Európában a 115 lóerős 1,2-es turbó és a 122 lóerős hibrid hajtással kínálja a Toyota a C-HR nevű szabadidő-kupéját, de vannak olyan piacok, ahol 2,0 literes, 150 lóerős szívómotorral is választható – utóbbi se valami fickós, hiszen csak fokozatmentes automatikus váltóval párosítják. A SEMA kiállításra a Dan Garder Spec műhely által épített R-Tuned változat bizonyítja, hogy igenis van még tartalék a típusban.
A 2AZ-FE motorkódú 2,4 literes négyhengerest építették a kocsi orrába, de csak miután kovácsolt dugattyúkat és főtengelyt kapott, módosították a hengerfejet is, és egy nagy méretű Garrett turbót is kapott – az eredmény 600 lóerős teljesítmény. Ez egy 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltóhoz csatlakozik, amelyet OS Gicken önzáró differenciálművel dobtak fel, és az első kerekek felé továbbítja a motor nyomatékát. A megfelelő lassulásról Brembo fékrendszer gondoskodik
Kifejezetten sportosan mozog a 600 lóerős Toyota C-HR R-Tuned, a 96 km/h-s sebességet 2,9 másodperc alatt éri el, a módosított aerodinamikai csomag 136 kg leszorító-erőt termel 160 km/h-s sebesség felett. Utóbbinak is nagy szerepe van abban, hogy a Willow Springs versenypályán elért 1:25.22-es köridejével fürgébb az átépített szabadidő-kupé, mint a McLaren 650S Spyder, a Porsche 911 GT3 RS, vagy a Nissan GT-R Nismo.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!