Hogy értelmet adjunk a bevezetőnek, eláruljuk, hogy Dávid megszállott olasz autós, a Golf mellett jelenleg is birtokol egy Lancia Delta HF Integrale-t. Sokáig a mindennapos kocsija a lapunkban korábban bemutatott Lancia Dedra SW volt. A múlt idő egy figyelmetlen autósnak köszönhető, aki nem adta meg a „jobb kezet”, és Dávid autójának letarolta az orrát totálkáros szintre.
S jött a dilemma, legyen újraélesztve a leharcolt Dedra, vagy vásároljon egy másik autót? Hősünk osztott-szorzott és amellett döntött, hogy új kocsi kell. De mi is legyen az? Mivel már van neki otthon egy olasz, amivel kifejezetten olasz autós találkozókra lehet járni, így más nemzetek gyártotta típusok kerültek a képbe. Innentől már gyorsan alakultak a dolgok, minden egy irányba vezetett: az újabb típus, mivel napi használatos lesz, fogyasszon keveset, legyen hozzá sok és olcsó alkatrész, valamint mutasson is, és nem árt, ha van körülötte valami közösség. Minthogy Dávid barátja a BMW-t lelőtte (Mitsubishiből ült át), maradt a VW, ami megfelel a kritériumoknak. Így aztán lett a VW Golf, ahhoz aztán van minden, normál és tuningalkatrész egyaránt, ráadásul dízelként majdhogynem termeli a gázolajat. Mivel egyik barátja pont kipróbált egyet, gyorsan meglett a kiszemelt.
Szolid motortuning, de még nincs vége…
Már mókoltak rajta rendesen, így csak tovább kellett fejleszteni a megvásárlás után az autót. Az első körben a futóművet cserélték le egy Koni szettre, aminek állítható a magassága és a keménysége is. Ezek után jöhetett a kasztni szépítgetése. Kijavították a kisebb-nagyobb hibákat, a díszlécektől letisztított lökhárítókat tovább pucolták, a csomagtérajtóról eltűnt az embléma, valamint a hátsó ablaktörlő. Majd az egész felületet Grafityp fóliával húzták be, ennek a különlegessége, hogy matt piros színe napfényben narancsosan vagány. A tetőt karbonfóliával ragasztották le, így adott a piros-fekete sportkontraszt. A kerekségért a tükröket és a hűtőmaszkot is karbonmintára fóliázták. A bevonáskor olyan felületeket is egyszínűre húztak, ami nem szokványos, például a sárvédő-szélesítéseket és díszléceket. Gegre is jutott energia, bár a fotókon nem igazán látszik, de a jobb első sárvédőn és a tanksapkafedélen háromdimenziós (mintha dombormű lenne) fóliamintát faragtak, az elhíresült Louis Vuitton táskák stílusában, kicsit autósra hangolva. Nem feltűnő, de ha észreveszi valaki, garantált a tetszés.
Előre projektoros fekete hátlapú lámpákat szerelt be (ezek hasonlítanak a Golf IV-es lámpáira): erre azért is volt szükség, mert a gyári indexet kiszedték a lökhárítóból. Hátra piros-füstszínű lámpák kerültek. Az utastérben is akad változás, a GTi ülések, a Dedra váltógombja, egy turbónyomásmérő az A-oszlop tövében, valamint a gyári műszeregységet modernizálta LED-ekkel, a hátteret karbonozta, a kijelző panelt negatívosította, így most szép piros számok jeleznek mindent. Hifi terén a Dedrából kibontott cuccok költöztek át új installációba.
A motorhoz is hozzányúltak, kapott egy chipet és 60-as csőből szabott kipufogórendszert egy hátsó dobbal. Jött még a sport betétszűrő, egy módosított adagoló, de már megbeszélték a csapat új VW-specialista szerelőjével, hogy a fejlesztés nem áll le.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!