A huszadik születésnapját ünnepli az itt látható Abarth 500 átépítéssel a német Pogea Racing, az 1,4 literes T-Jet turbómotoron négy év fejlesztéseinek eredményét valósították meg, ami azt eredményezte, hogy a gyárilag 134 lóerőből 405 (!) lóerő lett. Nem maradt gyári alkatrész a motortérben, még a blokkot is megerősítették és megnövelték a hűtőfolyadék-csatornák méretét. Új a forgattyús mechanizmus, a kovácsolt dugattyúk és a vastagabb hengerfejtömítés 8,9:1-re csökkenti a kompresszióviszonyt, a (nyúló) hengerfejcsavarok helyére merev kerék-tőcsavarokat tettek. Megnövelték a kipufogószelepek méretét, ezen felül a szívócsatornákat is kibővítették, mivel a szívósor átmérőjét 52-ről 70 mm-re növelték. Nagyobb szállítású kapacitású befecskendezőszelepek, és az ezeket ellátni képes benzinpumpa is került az autóba.
Négy év alatt állt össze az egész, 7 turbófeltöltőt, három befecskendezőrendszert próbáltak ki a jelenlegi összeállításig, és a mai napig már 12 000 km-t ment a megháromszorozott teljesítményű motor probléma nélkül. Persze a hajtáslánc se a gyári, az ötfokozatú váltóba megerősített fogaskerekek kerültek, kéttárcsás a tengelykapcsoló, egytömegű a lendkerék, van extra olajhűtő, a váltóházat is meg kellett erősíteni. A teljesítmény 405 LE 6400/percnél, a maximális nyomaték 445 Nm 3350/percnél, ami a könnyű karosszériát 4,7 másodperc alatt katapultálja 100 km/h-s sebességre, és GPS-érzékelővel mérték meg a 288 km/h-s csúcssebességet.
A Pogea Racing Ares nevű mini karosszériáját még karbon elemekkel dobták fel, a kész alkotásért 58 950 eurót kérnek, de természetesen lehetőség van csak a motorátépítés megrendelésére, ami 21 ezer eurótól indul a választott teljesítményszint függvényében. Mindenesetre sietnie kell annak, aki 405 lóerős Abarth 500-ast akar, mert a Pogea Racing összesen 5 ilyen erőforrást épít, tehát még négy van hátra.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!