Európában csak négyhengeres motorokkal forgalmazzák a Volkswagen Arteont, a csúcsot a 2,0 literes, 280 LE/350 Nm teljesítményű TFSI jelenti. Ugyanarról a motorról van szó, amit korábban a Passatban és a Golfban is használtak, tehát a HGP Turbonachrüstung GmbH a meglévő teljesítménynövelő készletét használhatta. Nagyobb átmérőjű szívósort, direktszűrőt, nagyobb turbót és a leömlőt is beleértve növelt átmérőjű kipufogórendszert használnak, és a hűtőt is nagyobb kapacitású darabra kell cserélni.
Mindezért az átalakításért nagyjából 10 000 eurót kérnek, de természetesen nem elégednek meg ennyivel. Már dolgoznak a Passat R36-ból származó, de biturbó-feltöltéssel bőven félezer lóerő feletti teljesítményt nyújtó V6-os változaton, annál azonban legalább 30 000 euró lesz az ár, és valószínűleg a hajtáslánchoz is hozzá kell majd nyúlni, hogy az elviselje a hatalmas teljesítményt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!