A Colorado-ban működő Flyin Miata nevű tuningcég a Mazda MX-5-ösre specializálta magát, az egyszerű tuningfogásokon felül a specialitásuk a japán roadster V8-as motorral való átépítése. Már el is készültek a legújabb generáció átépítésével, már az első tesztköröket futja a prototípus.
Egy C6-os Corvette-ből származó 6,2 literes V8-as blokkot vettek alapul, de annak a teljesítményét először is a gyári 430-ról 525 lóerőre növelték. Viszonylag könnyedén ment a hatalmas méretű V8-as beépítése a gyárilag soros négyhengeres befogadására szánt motortérbe, a villanymotoros kormányszervo helyett hidraulikusat kellett beépíteni. A gyári 6 fokozatú váltó helyére a Corvette-ben is használt Tremec T56-os egység került.
Noha az új motor és váltó nehezebb a gyárinál (131 kg a 2,0 literes Skyactiv motor és 43 kg a váltója, 220 kg a 6,2 literes V8-as és 62 kg a váltója), mindössze 1179 kg a V8-as ND MX-5 tömege, a súlyeloszlás a tengelyek között teletankolva 53:46 %. Egyedi a kipufogórendszer, karbonból készítik a kardántengelyt, a gyári differenciálművet is kicserélik a nagyobb teljesítmény miatt, ezen kívül nagy teljesítményű Wilwood fékrendszert alkalmaznak elöl 33 centis féktárcsával. Megkezdték a V8-as MX-5 ND tesztelését a Flyin Miata szakemberei, hamarosan várható, hogy az ügyfelek számára is elérhető lesz az átépítés.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!