Nálunk meglehetősen ritka a Volkswagen Lupo, hiszen hivatalos forrásból csak a különösen alacsony szabványos átlagfogyasztású és meglehetősen drága 3L változat volt megvásárolható, de használtan azért sok ilyen minit hoztak be Magyarországra. Nem épp a legnépszerűbb tuning-alany az autó, de azért hazánkban is vannak rajongói, de olyan extrém átépítés, ami itt látható, példa nélküli.

Ez lehet a világ legkisebb, V8-as motorral és hátsókerékhajtással rendelkező izomautója! Egy 1999-es évjáratú Audi A8-asból származik a 4,2 literes V8-as erőforrás, amelyet természetesen hosszában építettek be a kocsi orrába. Egyedi közdarabbal egy 1996-os Mercedes C-osztályból származó váltó csatlakozik ehhez, a hátsó híd egy Golf Syncro-ból jött, de 6 centivel keskenyebbre szabták, és egy W12-es hátsó differenciálművet kapott egy előzetes áttétel-módosítóval együtt. A legszebb az egészben, hogy az üzemanyagtank az 1,3 literes Wartburgból jön, az tökéletesen passzol a rendelkezésre álló helyre.

Persze amit itt pár mondatban leírtunk, az valójában 2,5 évig tartott és összesen 2500 munkaórát jelent, cserébe egy igazi meglepetésautóval van dolgunk, hiszen nagyon odafigyelt arra az építő, hogy semmi ne árulkodjon a hatalmas erőforrásról. Az utastérben például annyi a változás, hogy az Audi A8-as eredeti műszeregységét építették a vezető elé, kívül pedig semmi változást nem látni az utólagos könnyűfém felniken kívül.

Nem egyszerű mutatvány egyébként a 299 lóerős, hátsókerékhajtású Lupo vezetése, ugyanis a V8-as erőforrás hatalmas helyigénye miatt nincs fékszervo, azaz vádliból kell lassítani – a blokkolásgátlót azért megtartották.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!