Ideje lesz megjegyezni a Stancekraft nevet, mert az a gyanúnk, hogy ezek a fiúk még meg fognak lepni minket pár elemi erejű kreációval az elkövetkező években. Az önszerveződő csapat igazi autórajongókból áll, akiknek benzingőzben ázik az agyuk. Bár a kocsi csapatmunka, alapvetően Tóth Peti és Barna Krisztián vállalta magára a kreáció bemutatását. Történetük alapján már két éve kifigyelték az elárvult Škodát, idős tulajdonosai már lemondtak a vezetésről, azonban az autóról még nem tudtak: túl sok érzelem fűzte őket a veterán korú farmotoroshoz. Végül idén januárban beadták a derekukat a legények unszolásának, akik megígérték, hogy nem kőművesautóként fogja végezni a szebb napokat látott Škoda.
Kihámozták a gazból az autót, majd a műhelyben elkezdtek ötletelni, mi legyen vele. Végül a rat-gondolat győzött, de abban megállapodtak, hogy igyekeznek stíluseredetiben nyomni. Úgy döntöttek, belül legyen teljesen felújítva, kívül pedig maradjon a patina. Annyira, hogy meghagyják a kocsira az évek alatt rárakódott mohát és koszt. Elsőként kimosták, mert még patkányürülék is volt az utasterében. Minden kárpitot kipakoltak, majd belül fertőtlenítették a járművet. Másnap csoda várta őket, a kocsit lepő száraz moha kizöldült a vízpárától! Az utasteret belül újrafújták, beépítettek egy bukócsövet, háromküllős sportkormányt és két Porsche ülést (995 GT3), amelyet Peti gyűjtött még egy Corrado-projekthez. De a versenysportos hangulatot támogatják az OMP-övek és az átbeszélő is.
Kívül leszerelték a feleslegesnek ítélt dolgokat, és módosítottak néhány fontosnak ítélt részletet. Például lemásolták a Lamborghini Aventador első „hókotróját”, csak itt lemezből mívelve és rozsdásítva. Az „alian style” elképzelés részeként a hátfalat látványosan perforálták. A szélvédőre a csapatfeliratot egy sablon felragasztásával oldották meg, de nem festéket fújtak fel, hanem flex csiszolószikrákkal borították be, a kis, forró fémdarabok pedig beégtek az üvegbe. Már csak egy kis víz kellett és ott is lett a valódi rozsda. Jöhetett a szerelési munka. Egyértelmű volt, hogy iszonyú negatív kerékdőlésre és padlóig ültetésre van szükség a sikerhez. A hátsó tengelyen vágták a rugókat, gátlót be sem tettek, nem volt olyan rövid példány a műhelyben. Az első tengelyen is vágott rugók szolgálnak, mégpedig egy Merciből. Így fix az orrmagaság, semmi nem mozdítja meg – persze az autó eleve showcar-nak épült, utcán nem használják.
A műre többrészes Gotti kerekek felszerelésével tették fel a koronát, előre 9×15, hátra 10×15 colos darabok kerültek. Ezután már csak néhány finomításra volt szükség, mint a csapatfeliratos szúrófények felszerelése, vagy a hátsó „nelásskirács”. Ez utóbbit égre-földre kerestek, de nem leltek, csak törötteket, meg horror áron kínáltakat: hiába, nagy üzlet lett a seftelők világában a retró. Egy vidéki csavargás során azonban kis boltban járva, csak úgy „hátha” alapon megkérdezték a tulajdonost, nincs-e neki farmotoros Škoda hátsó szélvédőjére való árnyékoló rács. S láss csodát, a bácsi hátrament a raktárba, zörgött-turkált egy kicsit, majd előjött egy vadonatúj darabbal, amit korabeli áron, 1700 Ft-ért odaadott a srácoknak!!!
Gégemetszés után
Szétszedték a motort, precízen felújították, sőt, egy kicsit tuningoltak is rajta. Faragtak a karburátoron is, most egyszerre nyit a két torok, hadd ömöljön a benzin a szívócsőbe. Ez így is történik, erre utaltunk a bevezetőben, hogy bizony jobb befogni az ember orrát, ha jár a motor, mert a túldúsítás elég erős. A kipufogó is átalakult, egy bandázsolt Yamaha dob szolgál az autón. Hangulatosan dörcög így az öreg Škoda. Persze lehet, hogy a kocsi egykori tulajdonosai nem pont ilyen felújításra gondoltak, de az biztos, hogy autójuk így sokkal ismertebb lett, mintha veteránként támasztották volna fel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!