Minden viszonylag gyorsan és gördülékenyen történt. Gránicz Zsolt még nyáron gondolkozott el azon, hogy rendben, szereti a kocsiját, de azért egy picit unja is már a megjelenését. Ez az a pont, amikor még nem venne másik autót az ember, mégis újat szeretne. Végül úgy gondolkozott, maradjon a hűséges 2,0 literes dízel Ford, de kapjon új ruhát, és ha lehet, az autó képességeit is növeljék. Ajánlatkérő leveleket küldött szét a világhálón, amelyek közül a pécsi O.CT tuningcsapaté tetszett meg neki a legjobban, pláne mivel ők még látványtervet is mellékeltek válaszlevelükhöz.
A szedán felépítés külön leckét adott
Akkor csapjunk bele – az autó leutazott Pécsre, ahol elkezdték rápakolni az időközben megrendelt és beérkező holmikat. Így az első lökhárítóra felszereltek egy toldatot, s kapott az autó küszöbidomokat is. A négyajtós változatra amúgy nemigen gyártanak spéci holmikat a tuningcégek, így nem volt könnyű megkomponálni a gépet. Hátsó lökhárítóidom például egyáltalán nincs. Így az eredeti műanyagot alakították át, hogy megmutathassák a sportkipufogóvégeket a világnak.
A felszereléshez minden új vagy átépített elemet az autó eredeti, fekete színére fújtak. Mindezt nem átgondolatlanságból, hiszen nagyon jól tudták, hogy színt is vált a kocsi, az ok a gyakorlatiasság. Mivel a Focus az új színét fóliaként viseli, szükség volt a fényezésre, mert a fólia jobban tapad a festett, mint a nyers felületre. Így a kocsi tetejét, a csomagtérfedelet és a motorház közepét karbonfóliázták, minden mást a Focus RS narancsszínére hasonlító anyaggal vontak be. Trükköztek is közben, hiszen ráfóliáztak a fényszóróra is, így olyan, mintha lámpamaszkot szereltek volna fel.
A fóliázáshoz leszerelt műanyag díszlécek, jelvények, kiegészítők (például ködlámpafészek) javát VTN-technológiával karbonmintázatúra varázsolták, a legnagyobb így karbonozott darab a hátsó szárny. Igen jól mutat, mintha tényleg az lenne. A hátsó lámpákat (mivel ehhez a típushoz tuningdarabot nem kapni) sötétebbre lakkozták. A kocsi sikerének egyik záloga a beszerelt eredeti LSD Doors ajtózsanérszett. Még annak is tetszik, ahogy az ajtók Lamborghini-stílusban felfelé lendülnek nyitáskor, akit amúgy hidegen hagynak az autók.
Szolid motortuning és narancs-fekete színvarázs
Az autó alá KW Variante 1-es állítható magasságú sportfutóművet építettek. Szerelés közben lefestették a féknyergeket is, felniként pedig a Barracuda Tzunamee modellt választották, 8×18 colos méretben, 225/40-es méretű Pirelli gumikkal. A bicolor felnik nagyot mutatnak a kétszínű kasztnival. Természetesen a motor környékén is történtek változások. Az egyik a szemnek kedves: a motortérben minden mozdítható műanyagot karbonmintázattal láttak el. A fülnek zene a felszerelt Remus hátsó dob morgása, a léleknek meg jólesik az a plusz 30 lóerő és 55 Nm nyomaték, amit az installált Remus Powerizer tuningbox nyújt – ez nem a legolcsóbb megoldás, de nagyon megbízható. Még egy módosítás történt, felszereltek direkt sportlégszűrőt, ha a kipufogás felé már könnyítettek a motor munkáján.
Az utastérben finom változtatások történtek. Itt is több műanyag dekorelemet karbonoztak, illetve ízlésesen az autó színére fényeztek – a légbeömlők karimáit, a kormányküllőket. Beszereltek Sparco pedálszettet és készítettek egyedi, naranccsal szegélyezett szőnyeggarnitúrát. A tulajdonos az egész munka megkoronázásaként a csomagtartóba illesztett egy 12 colos mélyhangszóróval ellátott Rainbow ládát a hozzá való erősítővel. Így már összeállt a kép, az autó teljesen új egyéniséget kapott, miközben megőrizte azokat az alapértékeit is, amelyekért a tulajdonosa megszerette.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!