A Toyota Hilux a világ legnépszerűbb, nem észak-amerikai gyártású platós kisteherautója, és a legkiválóbb választás, ha nem divatcikként, hanem kőkemény, strapabíró munkaeszközként tekintünk a pickupra. A márka új-zélandi importőre szerint azonban jóval izgalmasabb tartalékok rejlenek az idén 50. születésnapját ünneplő haszonjárműben, és ezért egy elképesztő túlélőkaland-járművet építettek belőle.
A munkát a szintén új-zélandi Retro Vehicle Enhancements (RVE) végezte el. Az optikai és műszaki tuningra szakosodott vállalkozás a hajtásláncon kívül az autó szinten minden elemét újra, szélsőségesebbre cserélte, a futóműtől kezdve az abroncsokig, a lökhárítóktól a kartervédelemig. A hasmagasságot és a terepszögeket megnövelték, az autó orrán és a szélvédőkereten LED-es kiegészítő fényszórók kaptak helyet, a pótkerék a bukókereten kialakított rögzítőkonzolra költözött, a motor pedig hosszú snorkelen keresztül szívja a levegőt. Az utastérben mályvaszínű bőr elemek és fényes karbon hatású felületek teremtenek hatásos kontrasztot, a gyári üléseket pedig egyedi sportdarabokra cserélték.
Az autó eredetileg a „Déli félteke legnagyobb mezőgazdasági rendezvényén”, a Mystery Creek Fieldays hétvégén mutatkozott be még tavaly nyáron, és kötelezettségek nélküli szórakoztatásnak szánták. Az érdeklődés azonban olyan lehengerlőnek bizonyult, hogy a Toyota és az RVE kisszériás gyártásba vette a modellt!
A vásárlók három szinten javíthatják fel autójuk megjelenését és képességeit. Az első fázisba a bőr belső, a matricázás, a 20 colos keréktárcsák terepabroncsokkal, valamint a módosított motorházfedél tartozik bele. A második szinten a kerékív-toldatok, az első és hátsó lökhárítóbetétek, a tükrök és kilincsek, valamint a ködfények is elérhetők. A harmadik és teljes csomag közel 20 ezer új-zélandi dollár (3,7 millió forint) ellenében komplett lökhárítócserét, kartervédő lemezt és vonóhorgot is tartalmaz. A futóműemelés és a pótkerék-tartó egyik csomagnak sem része, viszont külön megrendelhető, akár csak a rolós platófedél.