A nyereményautónak szánt Mini Cooper Coupé az AMTS történetében először saját bemutatóteremben készült, amely nem csak látványműhelyként adott helyet az autóépítőknek, hanem egy mini-AMTS-ként is funkcionált. Jó pár demoautót felsorakoztattak a Lurdy Ház csaknem félezer négyzetméteres üzlethelyiségében – ezeket az autókat folyamatosan cserélték.
Szőke László, a rendezvény szervezője elmondta, hogy a nyereményautó alapjának egy nagyon szép állapotú kocsit vásároltak, azonban, mint minden használt modellen, ezen is voltak olyan kis hibák, amit orvosolni kellett – a napi használat kis horpadásai, karcolásai. A tervbe vett fóliázáshoz azonban elengedhetetlen a makulátlan állapotú kasztni, így a Carmechanix csapata a helyszínen javította a hibákat, majd nekiállhattak a munkának a dekorosok. A motorháztetőt újra kellett fújni, amit Gengeliczky Jani, az AMTS hivatalos fényezőmestere végzett el. Mint eddig is az élő autóépítések során, most is ízekre szedték az autót, ez a munka elvitte az első két napot. A folytatásban az utastér került terítékre, a kárpitos Bara Laciék láttak neki a munkának. Nokta Balázs, az AMTS társszervezője felhívta rá a figyelmet, hogy a jelenlegi hifiinstalláció a korábbiaknál jóval radikálisabb megoldás: kihasználták, hogy nem 3 nap, hanem közel egy hónap állt rendelkezésre. A hifiépítést idén is a Grandvoice csapata végezte Sámpi vezetésével. A kocsi csomagtartójába illeszkedő ládába Hertz mélynyomókat és a wattokat szállító két erősítőt építették be.
Spéci megoldás a műszerfal frissítése, amelyet a Gálffy Tuning szakemberei készítettek, beépítve egy digitális CMP multimédiát. Az USB-csatlakozó sem a kesztyűtartóból lóg, a gyári AUX-kimenet mellett kapott kivezetést, mégpedig egy BMW F10-esből származó gyári panel beépítésével. A digitális kijelző mellett DVD-s lemezegységgel, kihangosítóval és tolatókamerával is gazdagodott az autó.
A futóművet H&R rugóstagokkal szerelték össze, ezek feszesebbek és 35 mm-rel engedik közelebb a kocsi hasát az aszfalthoz. A Mini új kerekei MOMO M50-es típusok, jubileumi szériából valók. 18 col peremátmérővel és a Toyo Tires legújabb, esőelvezetős Proxes TR1-es abroncsaival: a méret 215/35. A Prior Design szélesítő „widebody” kitjét a Premium Car Design szállította le, és komplett első-hátsó lökhárítóból, küszöbökből, valamint sárvédőívekből áll. Közben más is történt a kasztnival, a PB Wraps csapata szépen haladt a dekorfóliázással, végül június 23-án, hajnali 3-kor készült el az autó!
Van esélyed!
Az átépített Minit bárki megnyerheti, aki a 2020-as, vagy a 2021-es AMTS-re teljes árú felnőtt belépőjegyet vásárolt, vagy családi jegyét megtartotta (ezek az augusztusi rendezvényre érvényesek), továbbá aki teljes árú felnőtt, vagy családi belépőjegyet vásárol akár elővételben, akár a rendezvény helyszínén. Ha a jegy megvan, ki kell tölteni egy online nyereményszelvényt legkésőbb augusztus 29-én 12:00 óráig, majd augusztus 29-én figyelni a 16 órától kezdődő sorsolást az AMTS Nagyszínpadán – vagy a rendezvény Youtube-csatornáján!