Nagyon elszántnak, vagy legalábbis tuningcég vezetőjének kell lenni ahhoz, hogy ötször is átszabjanak egy autót. Esetünkben a második verzió az igaz, a kocsi tulaja, Páva Gábor egyben az O.CT Tuning honi feje is. Kezdhetnénk a ritka színnel, de vágjunk elébe és beszéljünk a motorról!
A V8-as hengersorai közé beültettek egy vízhűtésű Kenne Bell kompresszort, továbbá több mint 100 alkatrészt szereltek be, vagy cseréltek ki a beépítés során. A kompresszor hajtását egyedi görgőzéssel oldották meg, s a motor hűtésének hatásfokán is javítottak. Olajhűtőt is beszereltek, a hűtőventilátor pedig nem a szokásos 90 fokos hűtőfolyadék-hőmérsékletnél kezd dolgozni, hanem már 70 foknál keveri a levegőt. Az új hardverhez szabták a szoftvert is, míg a váltóelektronikát is összehangolták a motoréval.
A Svájcban történt hitelesített mérés szerint 622 lóerőt ad le, a nyomaték pedig 800 Nm feletti. Közben kiderült, hogy a méréskori értéknél már erősebb lehet az autó, azóta ugyanis fejlesztették a kipufogót. Az egyedi Remus Wild Label dobokban végződő csőkígyót módosították, távirányítható pillangószelepet szereltek be.
Hangorgia, kilövés és lehasalás is volt
Gábor a bemutató előtt kicsit „krúzolt”, hogy felmelegedjen az olaj, majd odalépett neki. A gyorsulás elementáris, a hanghatás leírhatatlan. A motor bármikor eltekeri a 265/30 R22-es hátsó gumikat, lehet úsztatni a kocsi farát, mintha jégen menne. Egyébként a próbaút alatt az enyhén hullámos aszfalton vagy hatszor csapta oda a hasát a gép. Bizony, a legalacsonyabb pont alig 8 centire van az aszfalttól, koppig letekerve az állítható KW Variente 2 Inox sportfutóművet. A ma hiperdivatosnak és exkluzívnak számító Vossen CV3-as felniket hord az autó lakkfekete színben. Most amúgy a levelibékazöld fóliázás a fényes fekete tetővel, tükrökkel, hűtőmaszkkal és felnikkel barátkozik. Az utastérben sárgára festett és bőrözött részek dobják fel a hangulatot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!