A hosszú tengelytávú, magasított Sprinter az alapja a Brabus tuningcég legújabb luxus-demoautójának. A gyöngyházfekete masina akár Darth Vader szolgálati kocsija is lehetne, eléggé tekintélyt parancsoló a jármű. Persze, hogy ilyen legyen, azért sokat tett az átalakításokkal foglalkozó műhely. Integrált LED-es nappali menetfénnyel és ködlámpákkal ékesített lökhárítót, valamint Brabus-emblémás, krómrácsos hűtőmaszkot szereltek fel, a hátsó ablakokat pedig lefóliázták. Két sportkipufogó vég árulkodik róla, hogy nem iskolabusz halad az úton. 8×18 colos Monoblock E felniken gördül a Sprinter, a gumik 255/55 R18-as méretűek.
Az igazán nagy változásokat azonban belül kell keresnünk. Méretei ellenére a Sprinter elméletileg nyolcszemélyes: a sofőrfülkében van két ülés, hátul pedig hat, de ebből a leghátsó kettő amolyan szükségülés. A négy főnöki ülést (ezeket nevezték business ülésnek) egymással szemben helyezték el, mind alvó funkciós, fűtött, szellőztetett masszázsülés, lényegében minden részük elektromosan állítható, s van három tárhelyes pozíciómemória is. A személyes holmik az ülések alsó fiókjaiba rakhatók. Az ekképp átformált belső teret igyekeztek luxussal megtömni. Minden felületre kéttónusú, konyakszínű bőr-alcantara kárpitozást húztak, a padló faburkolatú. A spéci felszereléseket a két oldalfal ívesen kialakított pultjába, az ülések közti kartámlákba és a vezetőfülkét az utasfülkétől elválasztó falba szerelték. Van bárszekrény, pezsgőhűtő, kávéfőző és rengeteg multimédiás eszköz. A légkondicionáló rendszer önálló Eberspächer berendezés, hogy ne függjön a motorüzemtől, a fűtési teljesítmény 10 kW, a hűtési 13 kW, így 21 fokos belső térrel végig lehet autózni Moszkvából Dubaiba.
A tetőablak LED-es kijelzővel takarható
S akkor nézzük, milyen csemegéket szereltek még be a tetőablakkal is ellátott utastérbe, amelynek sötétített oldalablakait elektromosan mozgatott függönnyel takarhatják. Besötétítve igazán demonstratív a világítás, rejtett LED-ekkel, ráadásul a tetőablak 180×90 cm méretű (71×35 colos) LED-es kijelzővel takarható. Ebben 2700 db színes fénydióda dolgozik, 12 különböző animáció jeleníthető meg rajta, a kék égtől az éjszakai témákig. A felszerelések az ülések további rangsorolásáról is vallanak: a tolóajtó melletti nem kapott elektromos mozgatású felnyitható asztalt, a másik három igen. Ezek közül is csak a menetirány szerinti kettő élvezheti a hatalmas kivetítő képét, amelyet a válaszfalra szereltek. USB 3.0 port nyolc helyre jutott, és van még három 220 voltos konnektor. Minden ülésnél beszereltek olvasólámpát.
A teljes eszközrendszer adatbuszon kommunikál, az irányítás a „Brabus Touch Control Panels” feladata, ez egy ötcolos érintőképernyő. A médiarendszer alapja egy erős fedélzeti számítógép, amelynek szoftverét a Ruhr West University fejlesztette. Kommunikál (wifin is) az utasok Apple iPad, vagy Android eszközeivel, vagy külső Windows notebookkal.
A megjelenítésre a 42 colos óriási full HD LCD-képernyő szolgál – a háttal ülőknek csak két 10 colos kijelző jár. A csatlakoztatott eszközök a kocsi kapcsolatán át juthatnak internet-hozzáféréshez. Emellett bármely típusú adathordozóról nézhetnek filmeket (DVD, Blue-ray), fotókat, de HDTV és Apple TV is szóba jöhet. Mindennek élvezetéhez komoly hangrendszer is szolgál, a Dolby surround teljesítménye 1200 watt!
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!