Egy amerikai úriember először „csak” egy Corvette LS2-es V8-ast próbált meg beépíteni a 2001-es évjáratú Honda S2000-esének motorterébe, de miután már bent volt az erőforrás a karosszériában, visszautasíthatatlan ajánlatot kapott: egy alig 14 000 mérföldet futott Viper került egy közeli roncstelepre, amiből megvásárolta a motort és a váltót.
Augusztus végén kezdődött a 8,3 literes V10-es motor és a karosszéria összeházasítása, és már egészen jól áll a dolog, pedig nem kevés munka volt vele. Ki kellett vágni a tűzfalat és a váltóalagút elejét ahhoz, hogy az amerikai technika elférjen, és a sokkal nagyobb tömeg miatt a segédvázat is alaposan meg kellett erősíteni. A pedálok se maradhattak változatlanul, egyrészt oldalra el kellett tolni a taposófelületeket, a gázpedálnál pedig új a forgáspont, hogy a sokkal hosszabb úton mozgó Viper-gázbovden működjön.
Természetesen a motorháztetőt se lehetett lecsukni motor behelyezését követően, egy tuning műanyag fedél vár a szétvágásra. Jelenleg itt tart az átépítés, amely ha ebben a tempóban halad tovább a jövő évi kabriószezonra már el is készül majd. Honda S2000 510 lóerővel – jól hangzik. Azonban valószínűleg nem lesz olyan tökéletesen kiegyensúlyozott a végeredmény, mint a gyári 2,0 literes négyhengeressel…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért