Egy előző generációs BMW 330d Touring volt a kiindulási alap a német BBM Motorsport legújabb átépítésénél, amelynek a végén az egyszerűen BMW 350d névre hallgató szörnyeteg megszületett. Ehhez azonban legalább két autót feláldoztak.

Az egész azzal kezdődött, hogy megszabadultak a 245 lóerős gyári dízeltől, aminek a helyére egy M50d-ből származó, három turbós egységet szereltek. Szériaállapotában ez 381 LE/740 Nm teljesítményű, de némi szoftveres optimalizálást követően sikerült 440 LE/850 Nm-re növelni a maximumot. Természetesen a nyolcfokozatú automatikus váltót is átvették az erőforrással együtt.

Az első és a hátsó felfüggesztés egy előző generációs M3-asból származik, megtartották a 0-100 százalékos vezérelt zárású M-sperrdifit, a végáttétel 2,81:1. Amíg a normál 330d 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, a 350d-nek ehhez 4,9 másodpercre van szüksége, igazán nagy tempónál látványos a javulás. Amíg a 100-200 km/h sprint a szériaautónál 17,3 másodpercig tart, a tuningolt kombi ugyanezt 9,8 másodperc alatt teljesíti. Természetesen törölték a végsebesség-korlátot, így 296 km/h az elérhető csúcssebesség.

Előre Stoptech ST60-as fékberendezést szereltek 6 dugattyús nyergekkel és 380×35 mm-es tárcsákkal, hátul Stoptech ST40-es rendszert használnak 4 dugattyús nyergekkel és 355×32 mm-es tárcsákkal. A karosszériát kék színű fóliával vonták be, az utastérben Recaro kagylóülések és a felfüggesztéshez hasonlóan az M3-asból származó műszeregység jelenti a nagy változást. A BBM BMW 350d természetesen a TÜV áldásával is rendelkezik, tehát minden tekintetben megfelel a közúti közlekedés követeményeinek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!