Egész évben folynak a Hella Show & Shine autós szépségverseny csörtéi, és csak a legjobbak jutnak el a verseny standjára, az Essen Tuning Show-n. Ott hirdetik meg a győztest is, ami most Christian Theegarten Opel Corsa OPC autója lett. Számunkra azért érdekes a verseny, mert az épített autók szépen mutatják, hogy merre tart most a tuningdivat, mik a legújabb trendek. Ráadásul mindez az Európában irányadó németeknél történik, ők pedig a legnagyobb hatással vannak a magyar tuningvilágra is.
A „D-generációs” Corsa OPC jellegzetes, kék színe már eleve feltűnő. A kocsit nézve nyugtázhatjuk, hogy valóban elmúlt a műanyag idomok kora, a német srác semmit nem aggatott utólag rá. A kasztnin minimális a lakatolás, annál többet dolgoztak viszont a kárpitosok. Hogyan? Igen, a kárpitosok. Mert amellett, hogy a tanknyílást letisztították, a kocsit áttolták bőrözésre. De nem belül kezdték, hanem kívül. Fekete valódi bőrrel vonták be a diffúzort, az új tanknyílásfedelet, a visszapillantókat, a gépházfedelet és a tetőlemezt. Az ablaktörlőket karbonszövettel nemesítették. Minden műanyag alkatrészt magas fényű feketére fújtak.
A többi bőrözés bemutatásával már befelé haladunk az autón, ugyanis bármit felnyitunk, újra bőr és bőr fogad. Még a csomagtérajtó teleszkópjain is, ahogy bőr hangszigetelés került a motorháztető belsejére is. Természetesen az erőforrás is hangulatos darab, a műanyag burkolatot valódi dollárbankókkal vonták be és lakkozták le – pénzfurnér, így máris jobban érzi magát az 1,6 literes turbómotor. A tisztább lélegzésért kapott egy Dbilas Flowmaster szívóoldalt sportszűrővel – az egészet lakkfeketére fényezve, akárcsak a tágulási tartályt. A nagyobb teljesítményről szól az EDS töltőlevegő-hűtő, de szét is döntötték a motort, hogy kovácsolt hajtókarokat szereljenek bele. A kipufogórendszer is teljesen új.
Bőrbe és dollárba csomagolt részletek
A többi változás inkább a szemnek szól. A gumitömlőket fehér szilikoncsövekre cserélték, fehér a motorblokk, míg a vezérműfedél és a relédoboz fedele karbonszálas anyagból készült. Minden bilincs aranyozott, akárcsak az akkusaruk. Gépészeti változás még a H&R állítható magasságú sportfutóműszett beépítése. Itt is alkottak: a 3 cm-es nyomtávszélesítőkkel felrakott 18 colos felnik belső pereme dollártapétás, a féktárcsák közepe és a lemez porvédő fehérre lakkozott.
Az utastér is tobzódik a bőrben. Mindent újrakárpitoztak sötétszürke bőrrel, fehér cérnát használtak a steppeléshez és varráshoz. A műszerfaltömböt felül bőrözték, a műanyagokat fényes feketére fújták. A kárpitosmunkán felül hifit is beépítettek, a fejegység Zenec 5011D típusú multimédia- lejátszó, a csatolt erősítő Kenwood. A mélynyomó a csomagtartóban dolgozik, természetesen aranyozott kosárral és dollárdíszítéssel – vajon miért nem euró?
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!