A spéci sötétzöld fényezésű Citroën Xsara Picassót alaposan kiforgatták eredeti szerepéből. Bár, ha szigorúan vesszük, a kocsi így is használható a hétköznapokban, de a fő profilja, hogy bemutatókon díszelegjen. Petr Andrisek 2011-ben döntött úgy, hogy alaposan átalakítja unalmassá öregedett autóját. A döntés azért is meglepő, mert ezt a típust a legritkább esetben választják tuningalanynak.
A munka a karosszéria átépítésével kezdődött. Lényegében újrakreálták a lökhárítókat, készítettek új küszöböket, mindezt egyrészt a gyári elemek átalakításával, másrészt Mattig vendégdarabok felhasználásával. Fémmunka is történt, amelyből a legfeltűnőbb a sárvédőbe vágott „zly” szó, amely a kocsit készítő műhely azonosítója. A fényezés teljes és alapos volt, színként egy Lexus-árnyalatot választottak. Bár már a szín is elég ütős, a B-oszlopokra, a tanksapkára airbrush mintákat fújtak fel.
A motorteret is alaposan megváltoztatták, ehhez új burkolatokat készítettek, majd airbrusholták és lakkozták. Az így feldíszített motorba Denso Iridium Power gyertyákat csavartak, kapott egy teljes rozsdamentes Supersprint hibrid kipufogórendszert, katalizátor nélkül, hátul 2×60 mm-es véggel, amelyet a 2,0 literes Xsara VTS-ből honosítottak. De nem ez a kocsi lenne, ha nem krómozták volna a szelepfedelet és nem políroztak volna fel minden fém motoralkatrészt, a bakoktól a kipufogóvégekig.
A futómű körül ugyanilyen szintű beavatkozásokkal találkozunk, például a lengőkarok pirosra fényezettek. Elsőre TA-Technix állítható magasságú lábakra tették az autót, majd idénre lett kész a légrugós futómű. Így porba lehet ültetni az egyterűt. Felniként Petr a Lexanitól a Dynasty modellt választotta 7,5×18 col méretben, amelyekre Nankang Sport NSII-es gumikat szerelt 215/40 R18-as méretben. A felnik felrakásához mind a négy keréknél nyomtáv- és osztókar-módosítókat vetettek be.
Buja hangulatban az egyedi utastér
Ideje szétnézni az autó belsejében, ami erősen hajaz egy XV. Lajos korabeli kurtizáni öltöző hangulatára. Vérnarancs bőr borít mindent, sok helyütt, így a tetőn is steppelve. Amit nem fed bőr, azt pirosra lakkozták, a legtöbb elem pedig airbrush díszítést is kapott. A váltógomb és a pedálok alumíniumból készültek, sok helyen találkozunk Swarovski-kövekkel, amiből még a kocsihoz készült emelőre is jutott – Petr a bulik előtt a kocsi hasát is letisztítja, így a steppelt bőrhuzatú pótkerék is látható. Az utastérben is sok az újragyártott burkolat, egyrészt a hifi részegységek, másrészt a légrugós futómű alkatrészeinek elhelyezése okán. A JVC 4402-es DVD-s fejegység egy négycsatornás MacAudio és egy kétcsatornás Crunch erősítot hajt, a jelek két, az utastérben és a csomagtérfedélben elhelyezett Crunch hangszórószetthez, valamint a csomagtartóban lakó Hertz mélynyomóhoz jutnak el. Profi a beépítés, a csatlakozók és a kábelek Basic és Sinus Live termékek, összerakás előtt pedig Vibraflex 25-ös és Dynamat hangszigetelőkkel tömték ki a kasznit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!