Deák Tamás – sokan Kasmír becenéven ismerik – nagy raprajongó. Eleinte ez nem látszott a kocsiján, legfeljebb hallatszott, ha lehúzta az ablakot. Azonban „rossz társaságba” keveredett, melynek tagjai beoltották az autóépítés szenvedélyével.
Először csak új lökhárítók, apróbb holmik kerültek a karambolos javításból éledő Mareára, nagyrészt a netről turkált cuccok. Egy év molyolgatás után jött a komolyabb átalakítás, például a teljes bőrkárpitozás elkészítése. Azonban Kasmír szóhasználatával élve ez még a „boilerhuszáros” korszaka volt. Időközben megismerkedett a Frigate tuningcsapatból Ricsivel, aki gyakorlottan terelgetni kezdte Kasmírt a tuning világában.
Arcképcsarnok és szolid motortuning
Másfél éves munka kezdődött, amelynek végeredménye a képeken látható. Új, egyedi műanyagok készültek, nagy szájú első és diffúzoros hátsó lökhárító, meg a csavart küszöbök. Eltüntették a zárakat, a kilincseket, az antennát, az ablakmosó-fúvókákat, valamint morcosították az első lökhárítót. A hátsó részt alaposabban átgyúrták, ide beszerelték az ötajtós Mazda3-as LED-es hátsó lámpáit.
Az autó eredetileg téglavörös volt, az új szín ettől kissé elrugaszkodott. Egy Honda-színt választottak alapul, ebbe került még ráadásként némi pigment, hagy csillogjon a napon. Ezután következett az, amit kevesen tesznek meg, a kocsit egy ügyes airbrush-mester, Stainley vette kezelésbe, és minden kasztnielemre felfújta híres-hírhedt amerikai rapperek arcképeit. Sőt, egy álomtalálkozót is összehozott, a gépháztetőn a csapatba belefestette Kasmírt is – természetesen középre…
Időközben egy komoly hifibeépítés is zajlott, napellenző-monitorokkal, a csomagtartó teljes átépítésével, monitorral a fedélben is, komoly erősítővel, hátra telepített mélynyomóval. Az installáció végeztével az airbrush-pisztoly meglátogatta az utasteret és a csomagtartót is. Kívül-belül arcképek és nonfiguratív ábrák lepik így az egész kocsit.
A sok díszítés mellett azért jutott idő gépészeti munkákra is. Az 1,9 literes JTD dízelmotor kapott egy új kipufogórendszert. A futómű rugóit kiszórták, a helyükre állítható magasságú légrugórendszer került, amelynek magassága tengelyenként szabályozható. A felnik 16 colosak, színre fújtak, 205/40-es gumikkal, alattuk Steinhof perforált sporttárcsák dolgoznak.