Ez a Marea Weekend csendes, 1,6 literes motorral és automatikus váltóval hagyta el a gyártósort. Így vándorolt tulajtól tulajig, majd nem tudták fizetni utána a törlesztőrészleteket, és elhanyagolt darabként bekerült egy banki „visszavett” autókat őrző telepre.
Itt találta meg Nyuli Attila, aki már a Bravo–Brava–Marea hármas megjelenése óta szeretett volna magának egy ilyen olasz kombit. A vásárlás 2007-ben történt, azonban olyan ramaty állapotban volt a kocsi, hogy hozott mellé Olaszországból egy jól felszerelt Marea HGT turbódízelt, amiből amit lehetett – és jobb volt, mint az övében –, azt átszerelt, így az összes extrát is. A rendbe tett kocsit így használta 2009-ig, amikor meglátott egy brazil honlapon egy turbósított Marea tuningautót. Onnantól nem volt nyugalma…
A futómű és a fékrendszer is igazi kombó
Angliából beszerzett egy Fiat Coupé turbót, annak is a feljavított, Gamma változatát. Hét hónapon át tartott az alkatrészrendelés és a tervezés, hogy a 2,0 literes, öthengeres, 20 szelepes, 220 lóerős turbó átköltözhessen a kombi orrába. Attila új, kovácsolt dugattyúkat és erősebb hajtókarokat szerzett be, beépített sport-vezérműtengelyeket, a turbót pedig nagyobbra (GT28) cserélte. Nagyobb az intercooler és a befecskendező szelepek kapacitása is, a 3 baros üzemi üzemanyagnyomást pedig új szabályozóval és nagyobb szállítókapacitású, 4,2 baros nyomást előállító pumpával emelte. A kipufogót az angol kupéról faragták át barátjával, Wittman Zsolttal, mivel egy nagyon jó minőségű, rozsdamentes angol sportrendszer volt a kocsi alatt.
A motortuning végeredménye meggyőző: Dyno padon mérve, 1,1 baros turbónyomással 307 lóerőt teljesít az öthengeres. Ati beépített egy boost-controllert, amivel az utastérből vezérelheti a turbónyomást, és felcsavarhatja 1,6 barig. Ekkor még bikább a kocsi, de ilyen módon csak 1-2 percig üzemelteti, tartva a motorkároktól. A fogyasztás békés üzemmódban 11, a pedálra lépve pedig 18-20 liter.
Ilyen teljesítményhez kell az „atom” futómű és fékrendszer. Ati a 2,4-es Marea turbódízel rugóit vette elő, átkovácsoltatta, hogy megfeleljenek a tuningcélnak, így keményebbek és alacsonyabbak lettek. A lengéscsillapító szett Koni gyártmányú. Az első fékrendszer tárcsái és nyergei egy Alfa GT 3.2 V6-osból származnak, hátra pedig rövidesen bekerülnek a Fiat Coupé első tárcsái. Mindezen tudáshoz mérten szerény a kinézet: a lökhárítókat letisztították, átalakították a hűtőmaszkot, s igen ritka, HGT küszöböket szereltek fel. Az utastérbe bekerültek a kupé bőrülései, ezek mintája alapján Attila a hátsó üléseket is átkárpitoztatta. Az ajtóburkolatok is bőrbetétekkel gazdagodtak, szerepet kapott a kupé kis kormánya és három Raid műszer is – ezek az olajnyomást, az olajhőfokot és a turbónyomást mutatják.