Sokak álma, hogy egy BMW M5-öst birtokoljanak, de sajnos kevesen tehetik meg. Most itt egy jelentősen továbbfejlesztett M5-ös látható, amely ráadásul itthon épült és szépült, s azt is tegyük hozzá gyorsan, hogy nagyon magas minőségben. Az autóra két BMW-specialista német tuningcég, a Lumma és a Breyton felszereléseit rámolták fel.
Kasztni és futómű: irány a műtőszoba!
Az M5-ösre felkerült a Lumma legdurvább készlete, amellyel komolyan kiszélesíthető az autó. Igen letisztult, a nagy légnyílásokkal mégis kellően agresszív az új első lökhárító. Az első sárvédőket egy az egyben lecserélték, nem csak rászerelték a szélesítő idomokat. Az új küszöbök követik a szélesség növekedését. Hátul nem cserélték a sárvédőket, a többrészes ív új. De nem csak egyszerűen ráragasztott műanyag holmi, a gyári sárvédő régi ívét ki kellett vágni a felszereléshez, no meg természetesen azért, hogy elférjenek a sárvédőkben a hatalmas kerekek. A hátsó lökhárító is teljesen új, és valóban hatásos diffúzort alakítottak ki az alján. Hátul új még a szélvédő tetőspoilere is.
A látványos idomokon felül sok apró részletében módosult az autó. Például minden, ami eredetileg krómozott az M5-ösön, az itt fekete: az ablakkeretek, a B-oszlop, a BMW-vesék. A sárvédőkopoltyú betétje karbon, miképpen a motorháztetőbe vágott két szellőztető is – különös élmény lehet egy M5-ös gépháztetejébe belemártani a flexet! A munka végeztével elöl 9, hátul 10 cm-rel lett szélesebb a kocsi. Természetesen módosították a futóművet is. Lumma ültetőrugókat szereltek be, valamint meghekkelték az elektronikus futóművezérlést, így 30 mm-rel csökkent a jármű hasmagassága.
Jöhetett az új felni felszerelése, amely stílusban és technológiában is méltó a kocsira. A Breyton GTSR-M20-as felnik ultrakönnyű kivitelek, mattfekete színben. Az elöl 8,5×20 colos darabok súlya mindössze 9,9 kg, a hátsó 10×20 colosoké pedig 10,9 kg. Ez olyan tényező, amit vezetés közben is érezni. Egyrészt nem dobban bele súlyosan az úthibákba az autó, másrészt jobbak a kormányzási reakciói, a viselkedése sokkal finomabb, kezesebb.
A jármű alatt egy teljesen új sportkipufogó-rendszer dolgozik. A Lumma Racing 500-as rendszer hangja gyönyörű, a teljesítményt is fokozza, a kipufogóvég igazi technokrata, két 115 mm átmérőjű csővel. Megváltoztatták a motorvezérlő programot is, így az autó teljesítménye 570 lóerőre nőtt, a végsebessége 327 km/óra – kevés ellenfél akad…
Ha már ennyi mindent változtattak, akkor az utastérben sem maradhatott meg a gyári állapot. Az üléseket újrabőrözték, a tetőt, a napellenzőket és a kalaptartót fekete alcantarával húzták át – pedig a gyári kivitel sem éppen igénytelen. Új a Lumma kormány: alul vágott, módosított ergonómiájú, a borítása speciális karbonbőr és igen ritka perforált alcantara. A lummás vonulatot az alumínium pedálsor és a szőnyegezés teszi teljessé. Ha már a fekete lóra tettek, vigyáznak is rá, a hideg évszakban téli álomra vonult az autó. Hogy jól érezze magát és ne fázzon, kapott egy Ferrari-piros, Lumma emblémás flanel pizsamát. Így kell vigyázni egy ritka telivérre!