Az 1989-es évjáratú dízel Merci úgy tűnik, jó kezekbe került. Tulajdonosa, Szilveszter szinte hetente módosít-fejleszt rajta. Mindig talál valami újabb alkatrészt, ami passzol a járműbe, mindig jön egy újabb ötlet, ami megvalósítható. Ráadásul a módosítások javát saját maga, illetve közösen a barátaival végzi.
Gázolajos kelepelés, benzines hanggal
Az előző fotózás óta a metálszürke autó fehér lett, matt fehér fóliát ragasztottak a lemezekre. A kontraszt kedvéért nagyon sok alkatrész feketére változott, ezeknél bőrhatású fóliával dolgoztak (tető, tetőoszlopok, fogantyúk, hűtőmaszkkeret, lámpabetétek).
A kései W124-es motorháztetejét is felcsavarozták, itt a fényszóró felett nem tompaszöget zár az első él és a hűtőmaszk, hanem ívesen vezették le, mint az S-osztályú Mercedeseken.
Az első sárvédőket klasszikus lemezmunkával szélesítették. A múltkori fotózáson MAE felniket viselt a kocsi, azóta hordott már Lorinser, AMG és Porsche Cayenne kerekeket is. Jelenleg 18 colos Rinspeed felniken gördül a közel 25 éves Merci, a méret alatti „robbantott” gumik 215/35 R18-as méretűek. Hogy felférjenek a kerekek, 20 mm-es nyomtávtárcsákat kellett a felnik alá illeszteni, ezek egyben módosítják az osztókört is.
Mindehhez jönnek még a komolyabb ültetés mellett a keményített Sachs lengéscsillapítók, de az autó alatt olyan új kipufogórendszer is van, amely a dízelnek benzines hangot kölcsönöz. Az utastér is sokat változott. A korábbi Saab 9000-es ülések helyét visszafoglalták az epedás Merci ülések, némi bontózás árán pedig meglettek a gyári Sportline kárpitok is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!