Két éve érkezett Magyarországra az 1997-es évjáratú BMW E36 Touring. Vásárlója, Máté mindenképp kombit és dízelt, s lehetőleg valami vagány hangulatút szeretett volna magának, így nem sokat gondolkozott a megvásárlásán. Az akkor fekete kocsihoz alig nyúlt, csupán az ablakokat fóliáztatta és 17 colos antracitszínű felniket csavarozott rá. Így használta idén év elejéig, amikor autócserére hangolta magát. Rá is ugrott a piacra, de nem talált semmit, ami megmozgatta volna. Ezért úgy döntött, maradjon a bömös, csak formálják át egy kissé, hogy újnak érezhesse.
Szemműtét és persze ültetés is volt
Minthogy ma már nem divat, nem akarták agyonműanyagozni, viszont csak kellene rá valami. Így a Fanat-X tunerei gyári M-es lökhárítót szereztek, ezt toldották meg egy első GT-koptatóval, hátul pedig M-es diffúzort variáltak az autóra. A gyári alapváltozat fényszóróit vetítőlencsésekre cserélték, amelyekbe beműtötték a multicolor angyalszem karikáit. Leszerelték és homokfújták a tetőcsomagtartó léceket, majd kékre szintereztették. Mindezt azért, mert kitalálták ezt a télies kinézetet fehérrel és kékkel.
Azonban a fehérítés előtt végre kellett hajtani egy „barnátlanítást”, ugyanis az import autó szépen átrozsdásodott. Az E36-os küszöbjeit szereti a rozsda, de ennek okán kicserélték a bal első ajtót és a csomagtérajtót is. Végül az egészet selyem-matt fehérre fóliázták a GrafiWrap műhelyében. Azonban natúr fehérben nem elég „találkozóra járós” az autó, így a tetejét közkedvelt kamuflázs mintával díszítették. Hogy még feltűnőbb legyen, Máté szerzett rá egy régi, korhű tetőboxot, amelyet a kocsi színkoncepciójához alakítottak. Itt-ott eljátszottak a fólia alatt is, „domborműves” aláfóliázást végeztek, és így vitték fel a csapat emblémáját több helyre.
A hátsó tengelyen a keményített gyári gátlókat 4 cm-es ültetést adó rugókkal társították, az első gólyalábakat pedig állítható magasságú Weitec darabokra cserélték. Máté hozzátette, hogy azért jó az alacsony autó, mert így itthon tuti nem kap gyorshajtásért csekket, mert ilyen hasmagassággal meg kell tanulni lassan közlekedni. Felninek maradt az Alessio Monza, csak megfosztották a bevonatától, homokfúvatták, majd mint a tetőléceket, kékre szinterezték. Mindemellett átszabták a kipufogórendszert, a gyári helyére 60 mm-es rozsdamentes cső került fel, Audi-stílusban készített véggel.
Az utastérben újrabőröztették a kormányt, de nem akárhogy. Baráék készítették az M-es varrásmintával a 2013-as limitált kiadású M6-oshoz használt karbonbőr felhasználásával. A hangzásért egy régi, de nagy kedvenc Sony MEX DV 1600-as DVD fejegység felel. A csomagtartóban a tulaj másik hobbija, az RC-autózás foglalja a helyet, így csupán egy kis láda van bent, amiben egy Vibe nyomó dolgozik. Mellette a kárpitba süllyesztettek egy Audiobank erősítőt, amely az első komponens szetteket is hajtja.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!