Azért is jó külföldre járni, mert az utazó találkozhat érdekes emberekkel, láthat különleges autókat, ha pedig e kettő egyben van, az külön öröm. Valahogy ez történt esetünkben is, mikor megismertük Rene Kompanyt, és az ő autóját. Rene München mellett lakik, a kocsija pedig egy VW Caddy az első generációból. Az autót 2010-ben vásárolta és jó pár éven át épül, hogy jelenlegi formáját mutassa. A hátán hordott bringa már 2008-ban megérkezett a garázsba, új gazdája egy licitoldalon vadászta le potom 2 euróért.
Bár az autó-bringa kombó már első ránézésre feltűnő, hamar kiderült, hogy a karosszérián nem történt érdemi változás. A gyári állapot megőrzése a tuningban is egyre terjedő gyakorlat, bár a fehér fényezés nem eredeti, és anno a most látható dekorációt sem viselte az autó. Jól is áll neki a fehér-fekete design, mutatós a karcsú karosszéria a fehér peremű fekete, 15 colos Golf III-as felnikkel (a gumiméret 205/30 ZR15) és a feketére festett hátsó ütközőkkel. Itt hátul a platóajtót leszerelték, így könnyebb feltolni az újrafényezett és restaurált bringát. Elöl az eredeti hűtőmaszkot jelvénytelenre cserélték, a lámpák füstszínűek mintázatlan üveggel, vékony hajszálkereszttel, az indexek pedig sötétszürke burát kaptak. A köténylemezre felszerelték a Golf I-es kis légterelőjét, természetesen feketén hagyva.
Áááááá! VR6-os motor hajtja!
A lemezek alatt komolyabb átalakulás történt. Az autóba Passat VR6-os motort építettek, ebben nagy segítség volt az SP Racing Turbo csapata, akik jelentős gyakorlattal bírnak a VR6-os motorok egyes szériás Golfokba (és így Caddy-be) való beépítésének kapcsán. Kikísérletezték már a megfelelő hajtásláncelemeket, így nem kellett az amúgy a szerelésben jártas tulajdonosnak otthon összelegóznia a megfelelő beépítési módot. Amúgy rengeteg a kocsiba fektetett munkája Renének, például ő készítette a rozsdamentes acél kipufogórendszert is. A végeredmény meggyőző, a közel 200 lóerős motor lelkesen rángatja a könnyű karosszériát! Persze a hatalmas „túlerő” miatt nem maradhatott a futómű sem a gyári állapotban.
Előre állítható magasságú futóművet szereltek be keményebb rugókkal és gátlókkal, míg hátul Bullock stílusú ültetést alkalmaztak a laprugók miatt. Az első rugótornyokat merevítették. A fékrendszer is erősebb, az első tengelyre a motort is adó szétbontott Passatból érkeztek a féktárcsák és a féknyergek. Hátra is tárcsafékeket szereltek, és a stílus okán mindkét tengelyen fehérre fényezték a nyergeket. A gépészeti elemek ilyen tisztába tétele jellemző az egész kocsira, a motorburkoló műanyag is fehérre fényezett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!