Egyszerű BMW 525i-ként kezdte meg az életét az itt látható Rusty Slammington névre hallgató műalkotás. Először csak nagy felniket kapott, majd következett a gyári karosszériaelemek rozsdásítása, aztán pár évvel később az extrém méretű ültetés és a tető lejjebb engedése – még mindig megtartva a négy ajtót és az eredeti karosszériát. Aztán négy évvel ezelőtt úgy döntött a tulajdonos Mike Burroughs, hogy még mindig nem elég extrém az átépítés, és munkához látott.
Amíg a tuning első fázisait folyamatosan követni lehetett az autó weboldalán, addig az utóbbi négy év során nem voltak frissítések – csak a SEMA tuningshown történt leleplezést követően ismerhették meg az emberek a végeredményt. Nem sok maradt meg az eredeti autóból, hiszen ezúttal egy teljesen egyedi építésű csővázat készítettek kiindulási alapnak. Nagy vonalakban megtartották a gyári karosszériát is, de alig lehet felismerni az E28-as 5-ös karosszériaelemeit, hiszen a sárvédőket alaposan kiszélesítették a régi versenyautók stílusában, és nem mellékesen kupé lett a végeredmény.
A messze hátratolva beépített, valahol a szélvédő alatt dolgozó erőforrásnak sincs köze a gyári 2,5 literes motorhoz, egy S38-as blokkot vettek alapul, amelynek a lökettérfogatát 3,7 literre, a kompressziót pedig 14:1-re növelték, és persze a forgattyús mechanizmust is kicserélték. A teljesítmény nem ismert, de 110-es oktánszámú versenybenzinnel üzemel.
A felfüggesztés alkatrészeit a H&R cég szállította, a többrészes, elöl 16, hátul 19 colos felnik eredetileg egy Porsche 956-os versenyautón szolgáltak, a fék a Wilwood cég versenyautók számára készített rendszere. Noha nincs sok köze az eredeti konstrukcióhoz, mégis egy rendszámos, az Egyesült Államokban közúti használatra alkalmas autóról van szó Rusty Slammington esetén.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!