Amíg Európában a T-Roc és a Tiguan modellből is létezik R változat, a Volkswagen észak-amerikai kínálatából hiányoznak a sportos SUV-k, még a 276 lóerős, 3,6 literes V6-os motorral szerelt Atlas Cross Sport szabadidő-kupé is kényelmes futóműhangolást kap. Ezen most változtattak a GT tanulmány erejéig, amelynek megépítéséhez az adta az alkalmat, hogy most indult meg az új generációs Golf R forgalmazása a piacon.
A VW-rajongó és tuningoló Jamie Orr-nak szállítottak le egy Atlas Cross Sport SEL Premium R-Line példányt, amelyből aztán több hónap alatt épült meg az itt látható konstrukció. A futóműben ST Suspension XTA Plus 3-as rugóstagokat használnak, magukat a csavarrugókat a karosszéria színére fényezték. A felnik az ABT 22 colos Sport HR Aerowheel darabjai, amelyekre Yokohama Advan Sport V105 UHP 285/35R22 abroncsokat húztak. Előre nyolcdugattyús Tarox féknyergeket szereltek be, a karosszéria krómdíszeit feketére fényezték át, a karosszéria színének neve Eisvogelblau, azaz jégmadárkék, ezt a chattanoogai üzemben vitték fel kézi munkával.
A motorháztető alá az EA888-as 2,0 literes turbómotor került, a gyári hűtők számát megnövelték egy, az előző Golf R-ből származó hűtő beépítésével, az IS38-as turbónak köszönhetően a motor teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt. A hétfokozatú DSG-váltó és a 4Motion összkerékhajtás képes biztosan a talajra juttatni a teljesítményt. Az utastérben négy darab Recaro kagylóülés várja az utasokat, a hátsók közé egy új könyöklős-tárolós konzolt szerkesztettek, ahol extra USB-töltőket is elhelyeztek. A Volkswagen Atlas Cross Sport GT tanulmány észak-amerikai autós rendezvényeken fog megjelenni az idei év folyamán.