Kezdjük talán a motorkerékpárral, merthogy az érkezett először a karámba. Zsolt 2006-ban vette, már a mostanihoz hasonló fényezéssel. A munkát Baathory András airbrush-mester készítette. A lelkes használathoz hozzátartozott egy lelkes bukás 2011-ben, ekkor annyira összetört a motor, hogy vásárolt egy ugyanilyet alkatrészbázisnak. De 2011 nem csak ezért emlékezetes évszám. Akkor jutott hozzá potom 200 000 Ft-ért a négyajtós, 1995-ös Honda Civichez. Meglehetősen leharcolt volt az ezüstszínű autó, majd megfogalmazódott egy gondolat: mi lenne, ha bácsis kinézetű büntetőgépet építene a Civicből?
Elkezdett utánajárni, mivel lehet megvadítani a kis 1,6-os motort, ami nem VTI. Szétborította a 125 lóerős motort, összerakáskor pedig szinte semmi sem került bele a régi alkatrészekből. Beszerelt Eagle Rods könnyített főtengelyt és hajtókarokat, YPC dugattyúkat, ACL Race csapágykészletet, aztán a turbósítás miatt ARP hengerfejcsavarokat. A feltöltő egy JDM USA T3-as modell, amely ETD leömlore csatlakozik, míg a kipufogórendszer JDM 63-as rozsdamentes acél. A turbó csőrendszere Emusa Racing gyártmány, akárcsak a töltőlevegő-hűtő, az új vízhűtő, az olajhűtő és több szerelési kellék. A motorvezérlést írható elektronikára bízták, a levegővételt Apexi szűrő segíti. Felújították a hengerfejet is, a megfelelő mennyiségű üzemanyag befecskendezéséről 550-es injektorok gondoskodnak. A korábbi békés motor izomzata jócskán fejlődött, hiszen az operációnak köszönhetően 307 lóerőt teljesít!
A motorkerékpár is sárkányruhát öltött
A bivalyerőt Exedy Stage 2-es háromágú szinterkuplung továbbítja. A fékrendszert is feljavította Zsolt, előre a 3,2-es Honda Legend szettje került fel 282 mm-es Mikoda tárcsákkal, hátul pedig az Integra rendszere dolgozik. A főfékhenger Prelude 2,2-es modellből származik. Természetesen a futómű sem széria. Elore a VTi csonkállványait szerelte, GTC versenyfutómű beszerelésével pedig 40 mm-t ültetett az autón. A felnik 17 colos Dotz modellek.
Minthogy Zsolt dj-ként is ügyködött, fontos számára a hifi rendszer. Navtech DVD-s fejegységet szerelt be, a csomagtartóba költöztetett egy mélyládát 30 cm-es hangszóróval, míg az utastérbe egy 165 mm-es első szett és hátsó oválpár került. A mélyláda mögött lakik egy két- és egy négycsatornás erősítő. További újdonság az utastérben a kis átmérőjű sportkormány, a turbónyomásmérő és a Type R ülések.
Mivel a töltőlevegő-hűtő beszerelésekor szabni kellett a lökhárítón, Zsolt lemondott a szériakinézetről. Civicshop első és hátsó lökhárítót, küszöböket szerelt fel. Az első fényszórók angyalszemesek, a hátsó lámpa JDM. Minthogy azonban Baathory Andrással a jó kapcsolat megmaradt, felvetődött az ötlet, hogy mi lenne, ha a két Hondát hasonló stílusban festenék le. A CBR is megérdemelte az egyedi megjelenést, hiszen a széria 156 helyett 191 lóerős, köszönhetően
a K&N sportlégszűrőnek, a BODIS kipufogórendszernek, az Iridium gyertyáknak, és a Power Commander elektronikának.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!