Minden az Audi RS2-es bemutatásával kezdődött. Az Audi 1994-ben a Porsche mérnökeinek segítségével az akkor futó Audi 80-as Avantból épített sportautót. 315 lóerős, 2,2 literes turbómotor hajtotta, természetesen összkerékhajtással. Innen indult hát a középkategóriás sportkombik sorozata a négykarikás márkánál.
A folytatásra 1999-ig kellett várni, ekkor már RS4 néven jött ki az újabb izomkombi. A soros öthengeres RS2-estől eltérően az RS4-es 2,7 literes, V6-os biturbót kapott, amely 381 lóerő teljesítményre volt képes (az S4-es motorját fejlesztették tovább). A típushoz ekkor már az Abt Sportsline tuningcég is hozzányúlt, 19 lóerővel emelték a teljesítményt, ezért is kínálták Abt AS400-as jelzéssel. De készítettek 450 lóerős verziót is, ami 4,7 másodperc alatt sprintelt százra, a végsebessége pedig 290 km/óra volt.
Azonban az Audi két év múlva leállította a gyártást, hiszen leváltották a teljes A4-es típussort. 2005-ben aztán folytatódott az RS-sorozat. A gépháztető alá a 4,2 literes, V8-as győri szívómotort szerelték, amely 420 lóerőt teljesített. A 0-100 km/órás gyorsulás 4,8 másodperc volt, a lassulásról pedig a Lamborghini Gallardóban megismert, nyolcdugattyús nyergekkel felszerelt fékrendszer gondoskodott. Ennek a típusnak a teljesítményét 480 lóerőre emelte az Abt, ezzel a gyári változatnál jobb gyorsulást (4,6 s) és nagyobb végsebességet érve el (300 km/h).
2012-ben aztán jött a harmadik generációs RS4-es, amelynél a gyártó visszatért a V6-os, turbós erőforrásokhoz. A 2,9 literes motorból 450 lóerőt hoztak ki, ennek pedig tavaly készítette el az Abt a felsrófolt változatát, RS4-R betűkóddal. Az 530 LE/690 Nm teljesítményű kombi 3,8 másodperc alatt képes állóról 100 km/órás sebességre gyorsulni, a csúcstempó azonban már „csak” 280 km/óra.