Rigotto Adriano autóját egy cseh találkozón látta meg az AMTS egyik főszervezője, Szőke Laci, aki rövid beszélgetés után meghívta a budapesti AMTS-re. Az olasz autórajongó azonnal igent mondott. Így került a honi közönség elé az eszméletlenül átépített amerikai autó, ami minden stílusból mixelt magába valamit. A stílus java cowboyos, mégis az egész elegy a spanyol-olasz autóépítési szokásokat idézi.
A 2,0 literes, benzines autót alaposan átépítették. Aki a típust ismeri, rögtön feltűnik neki, hogy bizony újak elöl a fényszórók, bár a sok csicsa között szinte jelentéktelen részletnek tűnik. Pedig nem az. Egy VW Golf I-es fényszóróit építették be, abból is a síküveges, máltai keresztes verziót választotta Rigotto. De nem csak itt fogunk találkozni a harcos lovagrend jelzésével… Mivel a PT Cruiser eredeti első lámpája indexes, itt ezt is pótolni kellett, VW Bogár stílusú villogókat kapott krómházzal. Más karosszériamunka is történt a kocsin. Lesimították az első és a hátsó lökhárítót is, és ugyanezt tették az ajtókkal és a csomagtérfedéllel, mikor a kilincseket és a díszléceket száműzték. S ha már az első lámpákat váltották, így jártak a hátsók is, a Fiat 600-as fénytestei kerültek be egy illesztőelem segítségével.
A gépháztetőt is átalakították, és a felső részére egy Fiat Fiorino szellőztető rácsát hegesztették be a lemezbe. Ezután jöhetett a sok díszítés, amely egyrészt a kétszínű és airbrush-sal vadított fényezést jelenti, sötétebb árnyalata a legendás Brown Mexico, a világos pedig egyedi szín. A klasszikus fényezési munkán kívül bőven alkalmazták a bőrszerű bevonatot, például a hűtőmaszkon, vagy a motortérben, mindamellett, hogy ahová lehet bőr- és alcantara betéteket szabtak. Sok a króm, Rigotto a Harley Davidsonok átépítési stílusából merítve pakolt fel előre-hátra krómcsöveket a lökhárítók alá, szintén csövet a küszöbök alá, krómozott máltai keresztes tükröket (ezek szára tényleg Harley), krómozott őskürtöt a vezetőajtóra.
Az utastérben ugyanez a trend tombol. Bár az alap berendezési tárgyak, mint az ülések, a műszerfal, a kormány, maradtak, de mindent átkárpitoztak, átalakítottak. Persze itt is a cowboy-stílus uralkodik, rojtok az üléseken és az ajtókon. Ez találkozik egy bár hangulatával, amely a hátsó fertály üveg- és pohártartóiban köszön vissza és a fehér-kék LED aláfestéssel. A fejtámlákba régi szokás szerint monitorokat szabtak, de a hifi részelemeit is kárpitozták, bőrrel és alcantarával, aranyszínű cérnával varrva. A csomagtartó lényegében kiállítási terület, a kalaptartón autómakettek, egy szinttel lejjebb plexi mögötti, az autóátépítéshez szükséges holmik (pl. szabóolló) láthatók hangulatvilágítással. Történt egy-két dolog a gépészettel is. A motortérben szintén sok a díszítés, aranyozott csavarok, kárpitozott burkolóelemek. De bekerült egy új airbox sportlégszűrővel, valamint a kipufogórendszer is más.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!