Eredetileg egy szerény, 1990-ben gyártott 318i Touring volt a képeken látható autó, amely azért már modernebb M3-as felniken tengette hétköznapi életét az Egyesült Államokban. Egészen addig, amíg egy versenybalesetben meg nem sérült egy E30-as M3-as, amely totálkáros volt, de néhány alkatrészét meg lehetett menteni.
A New Jersey-ben készült átépítést jól dokumentálva a My Build Garage weboldalán lehet végignézni, egyébként most épp internetes árverésen keresnek új gazdát az autónak.
A karosszéria átépítéséhez a versenyautó alkatrészei adták az alapot, elöl meglehetősen egyszerűen ment a dolog, hiszen csak csavarozni kellett. Kicsivel hátrébb már több dolga volt a karosszérialakatosoknak, hiszen az M3-as szélesítések gyárilag nem voltak a négyajtós modellekhez, csak a kétajtós limuzinokhoz, az M3-as kupéhoz és a kabrióhoz, amelyek mind hosszú hátsó sárvédővel rendelkeznek. Sikerült fémből megoldani a combosítást. A motortérbe az E36-os M3-as korai, 3,0 literes erőforrása került mindenféle tuning nélkül – a 286 lóerő így is könnyedén repíti az E30-as kombi karosszériát. A rend kedvéért teljesen újrakárpitozták még az utas- és csomagteret is, utóbbiban elsődleges a mélynyomó utazik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!