Nem ez az első eset, hogy egyszerre több motor egy Volkswagen Transporterben, de eddig általában belső égésű motorból hordott kettőt a kisbusz: elöl a hétköznapokon a gyári turbódízel hajtott, hétvégén meg a csomagtér helyére szerelt Porsche boxert élvezte a tulaj. Az MTM azonban most kevésbé radikális, de annál hasznosabb átépítést készített: kerékagy-villanymotorokkal látta el a hátsó tengelyt. Ezzel egyfelől dízel-elektromos hibrid hajtású lett a Transporter, másfelől virtuális összkerékhajtást is kapott.
Természetesen az MTM tuningcég nem hagyta érintetlenül a kocsi orrában dolgozó 2,0 literes, biturbó dízelt, annak a teljesítményét 240 lóerőre növelték. Ehhez jönnek a hátul oldalanként elhelyezett 21 lóerős villanymotorok, így 282 lóerő a rendszerteljesítmény, de ennél sokkal döbbenetesebb érték a rendszernyomaték: 1100 Nm – azt nem részletezték, az egyes motorok mennyivel járulnak hozzá ehhez. Ennek a hatalmas nyomatéknak csak rövid ideig örülhet a sofőr, az egyelőre meg nem nevezett kapacitású akkumulátor töltöttségétől függ, meddig képes ezt nyújtani az MTM Volkswagen T6 E-Motion hibrid. A 100 km/h-s sebességet 8,2 másodperc alatt téri el a nagy méretű egyterű, a csúcssebessége 215 km/h, és noha a megjelenést nem változtatják meg, nagy teljesítményű Brembo fékrendszert kap. A hibrid T6-osért 51 920 eurót kér az MTM.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!