Az Audi úgy érzi, anyagilag nem lenne kifizetődő az S8-asnál nagyobb teljesítményű luxus-sportlimuzin gyártása, ezért megállnak 520 lóerőnél. Itt jön a képbe az MTM tuningcég, amely még a legvadabb gyári elképzeléseket is felülmúlja az S8 Talladega elnevezésű autójával, amellyel egyben a cégalapítás 25 évfordulóját is ünneplik.
A 4,0 literes, V8-as biturbó erőforrást alaposan átalakítják az MTM szakemberei, újak a turbófeltöltők, a kipufogórendszer és megnövelték a hűtőrendszer kapacitását is, no és új vezérlőprogramot is írtak. A váltóelektronikát is átprogramozták, így már 7000-ig engedi pörögni az erőforrást az elektronika, mindennek 760 LE/945 Nm teljesítmény az eredménye. Nem csoda, hogy a több, mint 5 méteres luxuslimuzin 3,48 másodperc alatt (!) gyorsul 100 km/órás tempóra, 10,51 másodperc után lépi át a 200 km/órás tempót, és 325 km/h a végsebessége.
Karon-kerámia fékek gondoskodnak a megfelelő lassulásról, a szabadmagasságot elektronikusan csökkentik a légrugózás átprogramozásával, a légterelők az Audi RS modellek megjelenését idézik, a kerekek 21 colos Bimoto felnikre húzott 295/30-as Michelin Pilot Super Sport abroncsokat jelentenek. Az MTM egyébként nem állna meg ennyinél, tervezik, hogy a nardoi körpályán kihozzák a maximumot az autóból, ami szerint 350 km/h feletti csúcssebességet jelent. Egyelőre azonban csak az utcai változattal készültek el, amelyért 189 708 eurót kell fizetnie a megrendelőnek – csak 25 darabot készítenek az MTM Audi S8 Talladega-ból.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!