SEMA Ignited életkép: négykerekű szobrok és a száját tátó tömeg. Fotó: Szőke László

Az őrült show-nak a Las Vegas Convention Center ad otthont, amelynek minden sarka koppig van járművekkel. Elképzelni is nehéz az autók mennyiségét, amelynél már csak a gépek minősége elképesztőbb. A külső placcon sincs „töltelékautó”, sőt unalmasabb építés sem: bármely, találomra kiválasztott 20 kocsira alapozni lehetne egy sikeres tuningkiállítást Magyarországon.

Művészi kialakítású egyedi alváz és futómű egy Mazda RX-7 Wankel-motoros Toyota pick-upban

A SEMA azonban nem csak a csillogásról, a csinos hostess csajokról és a show-ról szól. Maga a szervezet – a Specialty Equipment Market Association – a teljes amerikai háttéripart reprezentálja, a rendezvény célja, hogy a keresletet összehozzák a kínálattal. Bármilyen meglepő, a SEMA nem látogatóközpontú show, hanem zárt szakmai vásár.

Egyedi Lingenfelter Corvette

A rendezvényre jegyet sem lehet venni: belépőt előzetes regisztrációval vásárolhatnak az érdeklődők, szigorú procedúra során igazolva, hogy valamilyen szinten közük van az autós-motoros bizniszhez. A SEMA saját technikai laborokkal is rendelkezik, amelyekben minden új terméket tesztelnek, mielőtt forgalmazási engedélyt és persze megjelenési lehetőséget kapna. A kiállításon évente cirka 2000 frissen vizsgált kiegészítő alkatrész mutatkozik be, a legfrissebb fejlesztések közt komoly díjakat osztanak ki a rendezvény nyitónapján.

Dominic Torretto eredeti Chargere a jövő tavasszal érkező Fast 8 moziból

Hogy mi található a csarnokokban? Találóbb lenne, hogy mi nem? A legkisebb cégek és a legnagyobb márkák is képviseltetik magukat. Ilyen dömping mellett komoly kihívás kitűnni a tömegből, így minden kiállító igyekszik maradandót alkotni a standján. Mindez történhet komoly installációk, tömegeket vonzó aktivitás, nagyon durván megépített autók és persze rengeteg, a témában hatalmasat alkotó celebritás formájában.

Futurisztikus, vezető nélküli koncepció a Chevrolet standján

Ha a tematikát vesszük alapul, a legnagyobb szegmenst a Racing&Performance (versenyzés és teljesítmény), a Restyling&Car Care (felújítás és autóápolás), valamint a csaknem egy teljes pavilont megtöltő Wheel&Tire Expo (felni- és gumivásár) képviselte. Köztük szépen megférnek az egyedi autóépítő és hot-rod műhelyek standjai, az alkatrész- és szerszámrészleg, a versenysport, valamint a járműelektronika és természetesen az életérzéshez passzoló lifestyle cuccok képviseletei is. Az óriási színes egyvelegből hatalmas oázisokként emelkednek ki az autógyártók standjai.

Pazar japán veterán: widebody Datsun 240Z

After Party
A SEMA Show 4 hétköznapon át tart nyitva, de szinte lehetetlen bejárni a rendezvényt ennyi idő alatt. A modell azonban nem is ezt diktálja, hiszen ide célzott látogatási tervvel, üzletet kötni jön a közönség. Aki csak nyálat csorgatna, annak ott van – az egyébként teljesen ingyenes – komplett kültér, valamint a zárást követő hatalmas esti tuningtalálkozó, az Ignited. Ez utóbbi múltja 3 évre tekint vissza, a lényege, hogy a bent kiállított vasakat a civil publikum is megtekinthesse. A legnagyobb buli vitathatatlanul maga a bevonulás. Az autók útját a kiállítási központtól a célállomásig a látogatók tömött sorfala szegélyezi mindkét oldalon, működés közben látni és hallani a rommá tuningolt izomautók irgalmatlan V8-as erőműveit, vagy a földet karcoló, kiszélesített import vasakat leírhatatlan élmény.

Ryan Tuerck Ferrari motoros Toyota GT86-osa

Az Ignited csúcspontja a SEMA legrangosabb autóépítő versenye, a Battle of the Builders díjátadója. Maga a verseny mindig az aktuális év tavaszán kerül kihirdetésre, ekkor jelentkezhetnek az építők Amerikából, vagy akár a világ minden tájáról. A döntőbe összesen 160 masina jut, melyek közül a szakavatott zsűri által kiválogatott TOP 10 kap kiemelt helyet a találkozón. A győztes kiléte pedig csak itt derül ki, ünnepélyes keretek között, hatalmas tömeg előtt: idén Cam Miller (HS Customs) 1969-es Camarója nyerte a világ egyik legrangosabb elismerését.

Három ember, három havi nonstop munkája kell, hogy egy Subaruból díszpáncél legyen

 

Porsche 930 Turbo, nem középiskolás fokon

 

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!