A legújabb Nissan Z a retróról szól, a formatervezők minden korábbi generációból igyekeztek átvenni a legemlékezetesebb részleteket. De az elődöt se kell rögtön temetni, ahogy azt a 340Z elnevezésű egyedi jármű bizonyítja. A Nissan összesen 5 autóipari középiskolát tart fenn, ezek közül a kiotói diákjai készítették el a 240Z részleteivel ellátott 370Z-t, a nagyközönség a Tokyo Auto Salon kiállításon láthatja majd a gépet.
A karosszéria közepe változatlan, egyébként úgy szabták át a hosszú orrot és a fart, hogy ott az 1969-ben bemutatott autó lámpáit el tudják helyezni, és ehhez még króm lökhárítókat is készítettek. A narancsszínűre fényezett karosszérián matrica-dekor is került, a kerékjáratokat 18 colos felnik töltik meg. Nem nyúltak a 336 lóerős V6-os szívómotorhoz és az automata váltóhoz – azért utóbbit választották kiindulási alapnak, mert sok japán fiatal csak automata váltós kocsira érvényes jogosítványt szerez…