A használtpiacon már 30 ezer eurótól indulnak a sokat látott Audi TT RS-ek, de 40 ezerért már használhatót is lehet találni, 50 ezerért meg keveset futott megkíméltet is. Ennyit, mármint 50 ezer eurót kér a HPerformance nevű tuningcég a gyári teljesítmény megduplázásáért.
A 2,5 literes öthengeres turbómotor gyárilag 360 LE/465 Nm teljesítményű, ezt növelik 750 LE/880 Nm-re! A legfontosabb változás egy átalakított Garrett GTX-35-ös turbófeltöltő beépítése jelenti, ami több levegőt pumpál a hengerekbe, ezzel párhuzamosan a töltőlevegő-hűtő teljesítményét is megnövelték. Nagyobb szállítású benzinpumpát használnak, a kipufogórendszert is lecserélték végig 9 centis átmérőjű csőre, és verseny-katalizátorokat használnak, és természetesen a vezérlőelektronikát is átprogramozzák.
Azért kerül egyébként olyan sok pénzbe a HPerformance átalakítása, mert azt a tunerek csak az Audi R8-asból származó karbon-kerámia fékrendszerrel együtt adják, és ez megdobja a számla végösszegét. A menetteljesítményeket nem közölte a tuningcég, de mivel a váltóhoz és az áttételezéshez nem nyúltak, a javulás nem olyan döbbenetes, mint a teljesítménynövelés. Akinek egyébként nincs fölös 50 ezer eurója az Audi TT RS tuningolására, annak egyszerű motortuningot is kínálnak 10 000 euróért – ebben az esetben 600 lóerőre növelik a teljesítményt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!