Attila, az autó tulajdonosa arra a kérdésre, hogy miért pont ezt az autót választotta, és miért tuningolta, egyszerű magyarázatot adott: „Mert szeretem a Mercedeseket, és a gyors autókat. És ha valami lehet még erősebb, a lehetőséget nem szabad kihagyni.” Ugyanis autója nem csak önmagában ritka, nem csak jól mutat, de erősebb is fajtársainál. A bázismodell a Mercedes házi tuningműhelyétől, az AMG-től érkezett. A C 63 AMG Coupe 6208 cm3-es, V8-as szívómotort dolgoztat az orrában. A gép gyárilag 457 lóerős és 600 Nm a nyomatéka, amely elég ahhoz, hogy a viszonylag könnyű kupé karosszériát 4,4 másodperc alatt katapultálja százra. Tehát ez a kiindulási alapunk, mégpedig olyan alap, amelyet egyedi kézi szerelési munkával állítanak össze (motorilag), és ezt a munkát végző AMG tuningmester nevét viselő kis fémtábla is jelzi a motoron. De minthogy hasonló autóval van esély összeakadni az autópályán, illő volt kissé feljebb lépni, növelni az exkluzivitást.
Már 300 km/óráig szabad a vásár!
A Merci a Brabus műhelyében kapott továbbképzést. Ez a csapat kétféle motortuningot kínál, Attila a kisebbet választotta, amellyel a teljesítmény 519 lóerőre, míg a nyomaték 650 Nm-re nőtt. A Brabus nagyobb csomagja csupán 11 lóerővel tud többet, viszont míg az 519 lóerőhöz elég a motorelektronikát vezérlő szoftver áthangolásán túl egy sportlégszűrő, addig a másikhoz fémhordozós, alacsony ellenállású katalizátor is szükséges, ez pedig hatványozza a plusz lóerők bekerülési költségét. Természetesen mindkét esetben javul az amúgy is eszméletlen gyorsulás, valamint a Brabus 300 km/órára emeli a sebességlimitet. Máris sokkal kisebb a vetélytárs autók klubja… Teljesítmény és menetdinamika tekintetében az autó ekképp a topba került. Valamit ki kellett találni tehát, hogy a megjelenés a vasaltabból a harcosabb irányba tolódjon el. Attila a kocsi átfóliáztatása mellett döntött.
A választott szín a ritka fegyverszürke lett – a kocsi eredeti színe fehér. A fehér autókat az AMG fekete tetővel és felnikkel szállítja, ezek maradtak. Mivel a matt színek bizonyos fényviszonyoknál kissé monotonná, formátlanná teszik az autót, végeztek egy kis karaktererősítő dekorációt. Feketék lettek a krómdíszek, az első lökhárító koptatója középen piros, továbbá fényes fekete-piros csíkot ragasztottak a küszöb fölé. Ez így keretbe foglalja a látványt. A csomagtérfedél kis szárnya eredeti karbon, a most még matt diffúzort és több kis alkatrészt a téli „építőidőben” vonják be eredeti karbonszövettel. Szintén tavaszra kap a mostani 19 colosok helyett újabb felniket az autó, úgyis gyorsan kopnak a 225/30-as gumik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!