Ezúttal nem a teljesítménynövelés, hanem a tuning szó jelentésének megfelelő finomhangolás volt a Bisimoto műhely feladata, amikor a Hyundai arra kérte fel őket, hogy építsék át az Ioniq hibridet. Az eredmény a HyperEconic Ioniq lett, amely a SEMA kiállításon mutatkozott be.
Szembetűnő, ahogy a légellenállást módosították, hiszen eltakarták a hátsó kerekeket a tuningvilágban megszokott légterelők alkalmazása mellett, és természetesen a hasmagasságot is csökkentették. Világpremierként először itt alkalmazták a Carbon Revolution cég 19×5 col méretű, egy darabból készült karbon felnijeit, ezekre különösen alacsony gördülési ellenállású abroncsokat szerelnek, a Buddy Club cégtől származnak az alumínium féknyergek, amelyek könnyebbek a gyári daraboknál. Az utastérben elöl Recaro Pole Position kagylóüléseket használnak a tömegcsökkentés érdekében.
Alaposan belenyúltak a benzin-elektromos hibrid hajtásba is, a belső égésű motor működését egy, a kipufogórendszerbe épített rezonátor optimalizálja, 0W2-as PurOl Elite Synthetic Oil-t használnak. A villanymotorok vezérlését úgy módosították, hogy azok több energiát termelnek vissza. Mindezen változtatások azt eredményezték, hogy a hibrid Ioniq gyakorlati fogyasztása a 2,9 l/100 km-es érték alá csökkent, a Bisimoto több mint 80 tesztkörön győződött meg erről.
Arról egyébként nem szól a fáma, mennyibe is kerül a hibrid Hyundai Ioniq további optimalizálása, illetve az sem ismert, hogy a jövőben a csomag vagy annak egyes elemei elérhetőek lesznek-e a gyártól.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!