Az AMTS szervezői idén egy méltán legendás kis sportautót, a Mazda MX-5 Roadstert választották átépítendő és a show-n kisorsolandó főnyereménynek. Csak emlékeztetőül: az elmúlt évben egy Mini Cooper Coupé, azt megelőzően pedig egy Porsche Boxster S, egy Ford Mustang, két Audi TT és egy BMW Z4 Roadster, korábban pedig többek között egy Volkswagen Scirocco és egy VW EOS is volt az átalakítás és a sorsolás alanya.
Az idei kiválasztott egy 2011-es évjáratú Mazda MX-5 NC Roadster, melynek átépítésére négy napot szabtak meg a szervezők. Ismét alapos átalakítást találtak ki, hogy az autó látványos változása jól reprezentálja a tuning lényegét. Az autó a megvásárlásakor jó állapotú volt, erre figyelnek az AMTS szervezői, hogy a lehető legkevesebb karbantartási munka legyen a kocsin, és teljesen a tuningra összpontosíthassanak. A Mazda megvásárlását ismét hosszabb keresési időszak előzte meg.
A gyárilag fekete autót a már megszokott forgatókönyv szerint először darabokra szedték, erre több okból is szükség volt. Egyrészt felszereltek új dizájnelemeket, másrészt a fóliázáshoz is le kell venni a mozdítható elemeket. Az első lökhárítóra pályaverseny jellegű koptatót tettek, oldalra küszöbidomokat, a csomagtérfedélre pedig egy közepes méretű szárnyat, valamennyit a Magnatuning kínálatából. A karosszéria becsomagolására KPMF fóliát használtak.
De folytassuk, miért is kellett darabokra szedni az autót! A futóművet azért bontották szét, hogy beszereljék az új, állítható magasságú ST sportfutómű szettet. Összerakás után felkerültek az ültetést is szépen kiemelő új, Japan Racing SL01 jelű, 10 küllős, 18 colos szürke felnik, amelyekre Toyo Proxes abroncsok kerültek. Az utas- és csomagteret a hifi installáció beépítése és az utastéri berendezés egyedi újrakárpitozása miatt dobták szét. A kicsontozott kasztnit belülről STP hang- és rezgéscsillapító anyagokkal bélelték, majd bekábelezték a hifi részegységeket. Közben elkészült a csomagtartóba szerelendő erősítő háza, illetve annak az utastérivel megegyező anyagú kárpitozása is. MAC Audio hangszórókat használtak a hifiépítéshez, bekerült egy komponens szett, egy mélynyomó és egy erősítő. A fejegység egy, az MX-5-ös típushoz gyártott 2 DIN méretű CMP multimédiás fejegység.
A kárpitos munkákat hagyományosan a Bara Kárpit végezte. Az utastér színvilágát az új külsőhöz igazították, így szürke és fehér bőrfelületekkel találkozhatunk. Egyedi varrásmintával, a fejtámlákon díszhímzéssel és fehér cérnás öltésekkel dobták fel az új kárpitozás megjelenését. A kormánykereket is újrabőrözték, ott a fehér elem a középállásjelző. Szintén fehér cérnás szoknyát varrtak a váltókarra és a kézifékkarra is.