Kagylószerű ülések a jó oldaltámasztás ígéretével. Fotó: Vendel Lajos

A VW Depo partin, Bátonyterenyén tűnt fel ez a spéci Lamborghini-sárga Golf. Messziről persze bárki nézhetné replikának, mert sok élethű építőkészletet lehetett beszerezni a Golf IV-eshez. Már csak azért is gyanakodhat a szemlélődő, mert igen ritka az utakon a Golf egykori csúcsmodellje, az R32-es. Az, hogy keveset látunk, nem véletlen, hiszen leginkább hobbiautóként tartják. De ez a Golf bizony eredeti R32-es!

Zoli méltán büszke autójára, a szín bátor választás

A tulajdonosa, Kertész Zoltán, 2016-ban vásárolta a Svájcból frissen behozott, 2004-es évjáratú autót. De akkor még messze nem így nézett ki, az eredeti színe Black Magic Pearl gyöngyházfekete volt. Zoli sokáig keresett ilyen autót, mert a magyar hirdetések között akkor és most sem találtunk ilyet, de a határon túl sem nagy a választék. Az ár 10 ezer euró felett indul. Zoli igazi tudatos autóvásárló, és nem ma kezdte a volkswagenezést. Több mint 20 éve használja a wolfsburgi márka különböző típusait, volt már a garázsában Scirocco II, Golf I, Golf II, Golf III – köztük kabrió is –, majd egy Corrado 2.9 VR6-os. A testreszabásban is konkrét tervekkel bírt, így nem riadt vissza az átfényezéstől sem, már csak azért sem, mert az amerikai piacra szánt jubileumi Golf GTI-ket lehetett ilyen színárnyalattal rendelni.

Belül is gondosan fényezett a motorházfedél

Persze mást is tett a kocsival. A megvásárláskor viselt 18 colos OZ Aristo felniket szintén 18 colos 3SDM-ekre cserélte. A 3,2 literes, hathengeres motor vezérlőprogramját chiptuninggal módosították, és sportkipufogót szereltek fel, ennek hatására most 270 lóerő a teljesítménye. S hogy Zoltán mikor élvezi az autóját? Viszonylag ritkán, mert bár sokat vezet, az R32-est csak alkalomadtán használja. Persze azért olyankor nem kíméli, egy-egy erőpróba belefér, és azt sem titkolja amikor ő marad alul, mint történt ez egy Teslával szemben az M3-ason…

Két kéményen át szól a szűk hengerszögű V6-os

Típustörténet
2002 második felében a Porsche családhoz tartozó Ferdinand Piech, akkori igazgatósági elnök engedélyezte a csúcs-Golf megalkotását. Persze volt addig is topmodell, a GTI, de azt éppen több kritika is érte, mert a konkurensek rendre felülmúlták a teljesítményét. Az egyetlen megoldás a megkopott nimbusz kifényesítésére, ha egy ikonikus motort szerelnek bele. A technika adott volt, hiszen a márkatestvér Audi TT a Golf padlólemezére épült, és ezt a sportautót gyártották 3,2 literes motorral. Ennek a hajtása került a Golf alá: nemcsak a motor, hanem a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is. Így készült el az R32-es, amely ráadásul a világ első, duplakuplungos váltóval felszerelt kompaktautója volt!