Még az autó tulajdonosa, Benda Gábor sem igazán tudja kategóriába sorolni teremtményét. Egy kicsit cult, egy kicsit clean, de mindenből egy csipetnyi, hogy összeállhasson egy olyan kreáció, amely részleteiben nem hivalkodó, összhatásában mégis meggyőző. A 2000-es évjáratú VW Passat minden porcikájához hozzányúltak, de több ponton csak a hozzáértők fedezik fel az eltérést.
A motortuning csupán jelzés értékű
Természetesen a legfeltűnőbb a matt fekete ruha. Ez még igazi fényezés, nem fólia, akkor készült, amikor csak pár autótulajdonos kockáztatta meg a kényes szín fújását. Az airbrush is egyedi kézi munka, jutott belőle a motorháztetőre és az ajtókra, utóbbiakra a tulajdonos monogramja. A formákat figyelve feltűnik a komoly lemez- és műanyagos munka az autón. Mind a négy sárvédőívet kiszélesítették, így óvón borulnak a 19 col átmérőjű felnikre. Eltüntették a díszléceket és az illesztési hézagokat, átalakították a lökhárítókat, elöl pedig megszűnt a rendszámtartó.
A csomagtérajtón motorrendszámnak helyet adó fészket alakítottak ki. A matt fekete színt kiemelendő megmaradtak az ablakok krómkeretei és az alumínium tetőléc. A hűtőmaszk VW-jelvénye helyére egyedileg készített máltai kereszt került, és szintén ez a jelvény szerepel a tetőantenna egykori helyén. A hátsó VW-jelvényt „BG Tuning” gravírozású fémmedál váltotta. A tükrök krómháza is jól mutat a fekete gépen. További kiegészítőkként Yom első LED-es nappali fénnyel felszerelt lámpákat, hátra pedig szintén Yom mattított burájú fényforrásokat integráltak.
A MAE felniket felpolírozták, a gumik rajtuk 235/35 R19-es méretűek. De nem csak a nagy felnik módosítottak az autó futástulajdonságain, állítható magasságú Weitec sportfutóműszettet is beszereltek, ami leginkább a földre lecsavarva tölti be feladatát. Ilyen kinézethez már kevés a dízelmotor gyári 115 lóerős teljesítménye. O.CT programmal módosítottak a vezérlésen, és nagyobb kapacitásúra cserélték a befecskendező fúvókákat. Így 140 lóerőt tud a motor.
Az utastér is megér egy „misét”. A highline felszereltségű Passatot fekete bőrrel és szürke alcantarával kárpitozták újra, s nem maradtak ki az ajtópanelek, a kormány, sőt a műszerfaltömb sem. A munka szépségét fehércérnás varrással emelték ki. Ha pedig felfelé nézünk, olyat láthatunk, ami magyar autóban még nem volt! A héjas tetőkárpitot kiszerelték, a textilt műanyaggal vonták be, majd airbrush mintát fújtak az egészre a külső minták stílusát követve. Végezetül a zenéről: JVC DVD-s fejegység a jelszolgáltató, a fejtámlákba monitorokat szereltek, az első és a hátsó ajtókban a komponens szetteket Focal márkájúra cserélték, a csomagtartóban pedig egy Pioneer aktív láda felel a mély hangokért.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!