A harmadik generációs VW Golfok ára manapság padlón van, és a megbecsültségük is alacsony. Még el kell telnie pár évnek, hogy forduljon a helyzet, és az autós világ ne az öreg tucatautót lássa benne. Ez kihat a Golf alváltozataira is, így a piac egyik legolcsóbban elérhető nyitott autója a Golf kabrió a harmadik szériából. A típus hazai használtforgalmát a németországi piac lélegeztetőgépe tartja életben, ami a legtöbb esetben nem hátrány. Az ottani kabriók egyik jellemzője, hogy sokat második vagy harmadik autóként tartották, így általában megkímélt, jó állapotú darabokat találni.
Esetünkben is így történt, több mint tíz éve került a tulajdonosához az akkor még csak 130 000 km-t futott, 1997-es gyártású piros kabrió. Motorja az agyonüthetetlen 1,6-os benzines, különlegessége, hogy légkondicionálós. A lényegében gyári állapotú autón azonban idővel előjöttek a jellegzetes gondok, amelyek közül a legsúlyosabb a rozsdásodás volt. Főhősünk így a Cseke Teamhez vitte el az autóját, ahol a másik Golfja is épült, illetve oda járt karbantartatni – a kabrió itt is a második, alkalmanként elővett nyári szerepkörben élte az életét.
Az autót szétszedték, megszabadították az összes rozsdától, majd újrafényezték. Az összerakásra a tulajdonos több ötlettel és addig beszerzett alkatrésszel érkezett. Az elképzelés szerint meg kellett kapnia az autónak például a GTI modellekre jellemző piros lökhárítócsíkokat. Az autón a jelvények is feketék lettek, a fényszórót kivéve pedig az összes lámpa füstüveg burát kapott. Az autóba beszereltek 40/40-es ültetést adó sportrugókat, és a féknyergeket is pirosra fényezték. A tulajdonos 6,5×16 colos japán felniket választott az autóra sötétszürke színben, 205/45 R16-os gumimérettel. Nagyon sok alkatrészt vadásztak a kocsihoz az ebayről, és több, csak Amerikában értékesített tartozékot is megkapott a Golf. Ilyen például a hátsó kinyitható pohártartó, ami igazi ritkaság.
A kormány, a váltógomb és a váltószoknya fekete bőrborítású, piros varrással. Apró geg, hogy a műszerfalból kihúzható aprópénztartó fiók belseje is pirosra flokkolt. Új szőnyegezést is kapott a kocsi, természetesen piros szegéllyel. A sok apróság között az igazi használati értékkel is bíró beszerzés a szélfogó volt, amely szétnyitott állapotban huzatmentes autózást enged meg, akár sztrádatempónál is.