Ahogy manapság a tuningautókhoz illik, már a harmadik színváltásán is túl van a 2001-es gyártású Citroën Xsara. Ezüstszínben gördült le a gyártószalagról, tavasszal matt fehérben parádézott, jelenleg pedig metálbarna ruhát hord. Persze nem csak a színcsere az autó értéke, tulajdonosa, a tuninggal alaposan átitatott Stenzl Kornél sokat dolgozott az autón, hogy egyedivé formálja.
Holott, amikor három és fél éve megvásárolta a spórgép dízel Xsarát, arra gondolt, hogy békén hagyja. Azonban ezt a gondolatot kitúrta a fejéből egy másik, hiszen Xsarát nagyon ritkán tuningolnak, így bizony érdekes lehet pár dolgot átalakítani rajta. Első lépésként átíratta a motorvezérlést, hogy a gyári 110 lóerő helyett 140-et teljesítsen, másodlagos hatásként pedig 2 decivel kevesebbet fogyasszon százon. Aztán egyre több ötlet látott napvilágot, s a kasztni sem maradt érintetlen: jelvénytelen hűtőmaszk került az autóra, átalakították az első lökhárítót, eltüntetve róla a felesleges nyílásokat.
Ezt összegyógyították egy Fiat Stilo hátsó lökhárítójának alsó részével, ami alá méretben passzolt az Opel Astra-H koptató. A küszöbidomok márkahűek, egy Xsara VTS-ről származnak. A hátsó lökhárító újfent faragott, az alsó része egy Ford Focus kombin szolgált, jövetele oka, hogy simább és nincs rajta kipufogófészek. A gyári kipufogóvégeket klasszikusan lefelé görbülő dízelvégekre cserélték. A szín tehát anno ezüstös volt, majd fólia matt fehér, aztán jött a metálbarna. Kornél egy halom színkártyával töltött egy órát, amíg kiválasztotta a fényezőnél a megfelelő színt. Eredetileg a BMW X1-es barnájára gondolt, végül a Volkswagen T5 Macadamia barnája nyert, amely a 90-es évek elején már létezett, mint a Corrado egy választható színe.
Takarás, fényezés, ültetés és nagy zene
A kinézeten még rengeteg részletmegoldás változtat. A kisebb műanyag kiegészítőket, mint a hátsó ajtó ablakcsücskének takaróját, bőrhatású fóliával vonta be Kornél. Így jártak az ablakkeretek belső részei, a hátul megtartott Citroën-jelvény, sőt a felni logója is. A lámpákat szétszedte, belül feketével kifestette, majd összerakás után füstlámpafóliával borította. A motort és annak segédberendezéseit takaró műanyagokat mind a kocsi színére fényezték, a zárhíd pedig bőrfóliás.
A felnik a C4 VTS Mercedes antracitszürkére fényezett 6,5×17 colos tárcsái, 205/40 R17-es gumikkal. Alájuk került mind a két tengelyen egy-egy 20 mm-es nyomtávszélesítő tárcsa. Elöl FK sportrugókkal 60 mm-es ültetést értek el, hátul a torziós rugókat fordították el egy ricnivel. A fékrendszer Brembo tárcsákat és puha Ferodo betéteket kapott, a féknyergek okkersárgára festettek.
Az utastérben gyárias a változás. A bőrülések egy angol autóból költöztek át hosszas kutatás után. Az új hifi fejegység Sony, az utastéri JBL kevlármembrános hangszórók a gyári helyeken dolgoznak – elöl fent Alpine csipogók adják a magas hangokat. Kornél a csomagtartóban végzett még egy komolyabb technikaórát. Lemásolt egy DLD mélyládát, ugyanúgy formálta belül, szigetelte, kitömte, de egy 30 cm átmérőjű SAL mélynyomót épített bele. A ládát egy felső és egy hátsó takarólap mögé rejtette, a hátsóra telepítette a JBL erősítőt és az 1,6 fahrados kondenzátort. A csomagtér padlóját pedig leparkettázta – ez sem mindennapi!
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!