Az első generációs Porsche 911-esek átépítésével szerzett magának nevet a Singer Vehicle Design műhely, amely most egy megrendelő kedvéért a szó szoros értelmében elhagyta a járt utat, és terepjárásra is alkalmas autókat épített egy megrendelőnek. Az ügyfél rögtön egy sivatagi versenyautót és egy utcai használatra szánt példányt is kért magának az ACS, azaz All-terrain Competition Study nevű autóból.
A számára szokatlan átépítéshez a Singer a 911-essel hosszú évek óta ralizó Richard Tuthill segítségét vette igénybe, aki már több Safari Ralit is nyert a típussal. Mindkét autót összkerékhajtású, 964-es kódú alapból építették meg, a teljes FIA-bukókeret és homológ versenyülések beépítésén felül a karosszéria egyes szerkezeti pontjait is megerősítették. Jelentősen megnövelték a hasmagasságot, a felfüggesztés sokkal hosszabb rugóutakkal dolgozik, kerekenként két darab állítható lengéscsillapítót használnak.
A Singer szokása szerint karbonból készítették el az új, a nagyobb kerekeknek szabad mozgást engedő karosszériaelemeket, amelyeket sérülés esetén gyorsan lehet cserélni, hiszen elöl-hátul egy-egy nagy fedél van, ezenkívül még az ajtók és a tetőlemez alkotja a külső burkolatot. A sivatagi körülmények közötti versenyzésre szánt autónál Parallax White színű lett a karosszéria és bütykös gumikat használnak, míg a közúti használatra szánt autónál Corsica Red a fényezés és jól tapadó gumikat kapott.
A motor mindkét esetben a Mezger-féle léghűtéses blokk 3,6 literes lökettérfogattal és biturbó feltöltéssel, elektromosan mozgatott pillangószelepekkel, hengersoronként egy-egy vizes intercoolerrel. Alaphangon 450 lóerő és 570 Nm a teljesítmény, de ezt könnyen feljebb lehet programozni, ha épp arra lenne szükség, illetve a gázreakciót is lehet változtatni, ha már egyszer számítógépet csatlakoztatnak az autóhoz. A váltó ötfokozatú, szekvenciális egység, az összkerékhajtásba három részlegesen önzáró differenciálművet építettek be.
Az autók egyébként éles versenybevetésre is alkalmasak, a szükséges biztonsági felszerelések felül hiszen ivóvíz-ellátó rendszer, tűzoltó-berendezés és FIA-által jóváhagyott GPS-rendszer is van a fedélzetükön, a hátsó ülések helyén pedig mindkét Singer ACS-ben két teljes értékű pótkereket helyeztek el.