Az Egyesült Államokban nincs nagyon értéke már egy tizenhárom éves Volkswagen Bora-nak, vagy ahogy ott hívták a kompakt limuzint, Jettának. A Punchbuggies Racing nevű műhely VW-konszern típusokra szakosodott, és ennek megfelelően az idők során rengeteg alkatrész gyűlt össze, köztük egy 2001-es Jetta, amelynek bontó lett volna a sorsa, azonban közbejött az élet.
Meg a felismerés, hogy rengeteg alkatrész hever mindenfelé, rendet kellene csinálni, és összeköthetnénk a kellemeset a hasznossal. A teljesen működőképes, VR6-os Jetta hátsó üléseinek a helyére egy Passat W8-as erőforrása került, ami egy V6-os Passat váltójának és első nyúlványainak/futóművének segítségével hajtja a hátsó kerekeket. Mivel ezeket nem kellett megvásárolni, az összesen 14 hengeres autó megépítésének anyagköltsége 190 dollár volt – ennyibe került a karosszériát megerősítő bukókerethez szükséges acélcső. Az építéssel 100 munkaóra alatt megvoltak az alkotók. Néhány szépséghiba még akad, például szigetelés (a belső kamerás felvételeken kissé gőzösnek-kipufogógázosnak tűnik az utastér), vagy hogy a benzinellátást a jobbegyen utazó műanyag kanna biztosítja, hiszen a gyári tank helyén utazik a W8-as motor.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!