A legnagyobb újdonság a Brabus legutóbbi E-osztály átépítésével kapcsolatban, hogy ezúttal nem egy V12-es biturbó erőforrást építettek a orrába, hanem az 5,5 literes, biturbó AMG V8-ast fokozták tovább. Ezúttal nem csak elektronikusan nyúltak bele a motorvezérlésbe és cserélik le a turbókat, ahogy azt a kisebb teljesítményű tuningoknál (620, 650, 730 LE) teszik, de új a forgattyús mechanizmus is.
Az új főtengelynek köszönhetően a lökettérfogat 6,0 literre bővül, a hajtókarokat, dugattyúkat, a turbófeltöltőket és a szívósort is lecserélték. Az eredmény 850 lóerős (!) teljesítmény 5400-as percenkénti fordulaton, a maximális nyomaték 1450 Nm (!) 2500-4500/perc között. Érdemes azonban megjegyezni, hogy „az erőátvitel terhelésének csökkentése érdekében” az autókba szerelt erőforrásoknál 1150 Nm-re korlátozzák a maximális nyomatékot.
Módosítanak a Speedshift MCT-7 váltón, de megtartják azt a választási lehetőséget, hogy a tulajdonos kérhet hátsó- vagy összkerékhajtást. Butaság egyébként lemondani az utóbbiról, hiszen amíg a hátsókerekes Brabus 850 6.0 Biturbo 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a sokkal jobb tapadással rendelkező összkerekes modell ugyanezt 3,1 másodperc (!) alatt letudja.
Pontos végsebességet nem tud mondani a Brabus, hiszen az attól függ, hogy mire van szüksége a kedves vásárlónak. Többféle végáttétel közül lehet választani, és lehet kérni elektronikus korlátozást is; legalább 300 km/h a csúcs, de akár több, mint 350 km/órás tempóval is képes száguldani a legforróbb Brabus E-osztály.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!