A népszerű Ferrari 308-as alapján készült a 288 GTO típus, a V8-as biturbót hosszába fordították – ezért 11 centivel megnyújtották a tengelytávolságot is. Most, 30 évvel később a Maggiore műhely is valami hasonlót csinál, épp csak a technológia fejlődése jóvoltából a Gran TurismO elnevezésű autójuk sokkal többet megőriz az eredeti kiindulási alapból.
Anno az FIA 1,4-es szorzója miatt kellett 2855 köbcentire csökkenteni a homologizációs célra gyártott autó lökettérfogatát (így jött ki a B csoport számára engedélyezett 4,0 liter), a Maggiore marad a 2927 köbcentinél, de csak a blokkot és a főtengelyt tartják meg, újak a hengerfejek, hengerenkénti pillangószelepet és 2 darab sorba kötött turbófeltöltőt építenek be, és ott van még a száraz karteres olajozás. A változtatások eredményeként a motor 30%-kal kisebb a gyári méreténél, így már hosszában is elfér a motortérben anélkül, hogy meg kéne nyújtani a tengelytávolságot. Teljesítménynek 600 lóerőt említenek, ami 6 fokozatú kézi kapcsolású váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre.
Teljesen új karbon karosszériát is készítettek a Ferrari 308-asnak, nem utolsósorban azért, mert az új alumínium lengőkarokkal kiszélesítik a nyomtávot, kihasználják a modern LED-technológiában rejlő lehetőségeket is. A Maggiore műhely munkáját egészen az augusztus 26-án bekövetkezett haláláig tanácsadóként kísérte az a Nicola Materazzi, aki anno a Ferrari 288 GTO-t (majd azt követően az F40-est) megépítette. A Maggiore szerint még hátravan a finomhangolás, és az első ügyfélautókat majd 2023 második felében adják át megrendelőiknek – vételárat nem közöltek, az függ attól is, hogy nekik kell-e beszerezni a kiindulási alapot.