Annak köszönhetően, hogy a Porsche hosszú évtizedekig csak frissítette a 911-es típusát, meglehetősen könnyű a korai autók teljesítményének-tudásának növelése akár évtizedekkel korszerűbb részegységek beszerelésével – ráadásul a fizetőképes kereslet is megvan. Most épp a német Kaege készített egy ilyen restomod-példányt egy 1972-es karosszériát alapul véve.
A léghűtéses 911-es utolsó szériájából, a 993-asból származik a 3,6 literes hathengeres boxer, amelynek a teljesítményét 300 lóerőre növelték. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, ezzel együtt rögtön többlengőkaros felfüggesztés is került a kocsi alá. A karosszéria vázszerkezetét megerősítették, a modern hossztartók alkalmazása miatt még vezető- és utasoldali légzsákot is beépítettek.
A leszerelhető karosszériaelemeket karbonból sütött darabokkal helyettesítették, így annak ellenére, hogy még légkondicionálót is kapott az autó, a saját tömeg mindössze 1195 kg. A fényszóró Osram gyártmányú teljesen LED-es darab, a régies megjelenésű, de új gyártású Fuchs felnikre Michelin abroncsokat szerelnek, körben hűtött tárcsafékek lassítanak. Az utastérben a bőrkárpit mellett még a Becker rádió érdemel említést, amely a klasszikus megjelenést navigációs rendszerrel párosítja.
A Kaege nem árulta el, mennyibe kerül ez a teljes körű átépítés, de ebben benne van az is, hogy minden tekintetben a megrendelő kívánságait teljesítik, szóval nem készül majd két egyforma darab a klasszikus megjelenésű, de modern technikájú Porsche 911-esből.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!