A Volvónál azt állítják, hogy az új S60-as a márka történetének eddigi legsportosabb járgánya. Persze könnyűszerrel lehet ezt még fokozni, ha a kliens hajlandó valamivel mélyebben a zsebébe nyúlni! Az alapfelszereltségnél 880 ezer forinttal drágább R-Design verzió kívül-belül, de még a lemezek alatt is plusz dinamikával ruházza fel a kocsit.

Látványosabb, de továbbra sem hivalkodó

Ami a fellépést illeti, pénzünk szigorúbban metszett orrkötény és hűtőmaszk, alumíniumhatású oldalablakok, diffúzorbetéttel megspékelt hátsó lökhárító és két nemesacél kipufogócső, diszkrét hátsó spoiler, valamint 18 colos, Ixion stílusú alufelnik (235/40-es abroncsokkal) és 15 mm-rel süllyesztett sportfutómű formájában ölt testet.

Az R-Design bármelyik motorral választható

Hatásfokozó elemből belül sincs hiány! A fekete-fehér színű, bőr-szövet kombinációjú sportülések látványa már önmagában is kedélyjavító szerként hat a pilótára, míg az alapvetően nyugodt és letisztult formákból építkező berendezésbe kék számlapos műszeregység, bőrborítású, multifunkciós sportkormány és bőr váltókar, alumínium pedálsor, fém dekorbetétek és R-Design szőnyeggarnitúra igyekeznek némi csibészséget csempészni. Ezenkívül kétzónás légkondicionáló, sebességtartó automatika, továbbá hátsó könyöktámasz (integrált italtartóval és rakodórekesszel) jár az R-Design specifikációhoz. Korábbi tapasztalataink alapján azt már tudjuk, hogy az S60-as nem a térkínálat és a praktikum bajnoka, kényelmi és biztonsági felszereltsége viszont nagyvonalú, a felhasznált anyagok minősége és a kidolgozás pedig a prémiumszegmenshez méltó.

Vérpezsdítőnek még így sem nevezhető az utastér. A középkonzolon sok az apró gomb Vérpezsdítőnek még így sem nevezhető az utastér. A középkonzolon sok az apró gomb

A „sportértékhez” jól passzol a tesztautó T4-es megjelölésű, 1,6 literes, 180 lóerős turbós benzinmotorja. Csakhogy van itt egy kis bibi! A T3-as jelzés ugyanezt a négyhengerest takarja 150 lóval, de 1,1 millió forinttal jutányosabb áron – őszintén szólva egy „chiptuningért” ez nagyon húzós… Akárhogy is, lélegzetvételnyi hatásszünet után élénken reagál a gázpedálon leadott utasításokra és energikusan pörög fel a motor. Szinte kezdettől fogva erőteljesen húz (túltöltéssel 240 helyett átmenetileg 270 Nm lehet a nyomaték), s csak a piros mező közelében fogy ki a szuszból, miközben a fordulatszám emelkedésével érces hangját is egyre jobban kiereszti.

A T4-es képességeit esetünkben hatfokozatú Powershift automatikus sebességváltó (520 000 Ft) tompította. Véleményem szerint a jó duplakuplungos váltó gyorsulásban és fogyasztásban ugyanazt tudja (ha nem jobbat), mint a manuális. Már a gyári adatokból is látszik, hogy a svédeké nem ilyen: a százas sprintet 8,3 helyett 9,0 másodperc alatt futja vele az S60-as, míg az étvágyát 6,6-ról 7,2 l/100 km-re növeli. Sajnos a gyakorlatban sem jobb a helyzet, felfelé ugyan gyorsan kapcsolgat a szerkezet, de nehezen alkalmazkodik a pillanatnyi vezetési stílushoz, a visszakapcsolások pedig eléggé vontatottak.

Hátul passzentos a hely, a fejre már beszálláskor ajánlatos figyelni Hátul passzentos a hely, a fejre már beszálláskor ajánlatos figyelni

Ahogy az várható, a bekeményített sportfutóműnek a komfort látja kárát, alapos „talajmintát” vesz és az úthibák többségéről értesítést küld a Volvo. Cserében viszont határozottabban fogja az utat és nagyobb kanyarsebességekre képes, valamivel később válik alulkormányzottá az autó. A menürendszerben akár ki is kapcsolható a menetstabilizátor, és ugyanitt lehet beállítani az elektromos szervokormány rásegítésének mértékét: minél nehezebb a kormányzás, annál több visszajelzést kapunk, ugyanakkor erősödik a hajtási befolyás. Az áttételezés közvetlen, így viszonylag pontosan vezethető a kocsi, az óriási fordulókör azonban nehezíti a parkolást és a szűk helyen történő manőverezést.

Gazdaságos vezetési tippek egy sportos kocsiban? Gazdaságos vezetési tippek egy sportos kocsiban?

Az árképzés terén öntudatos a Volvo, a 180 lóerős S60 T4-esért alaphangon 8 990 000 forintot kérnek, hozzávetőleg félmillióval kevesebbet, mint egy hasonló teljesítményű Audi A4-esért, BMW 3-asért vagy Mercedes C-osztályért. Persze ahogy a többi prémiummárkánál, az indulóár itt is könnyen feltornászható, az R-Design felszereltségű, Powershift váltós és számos extrával telepakolt tesztkocsi már 13,5 milliónál is többe került.

Diszkrét a csomagtérfedél spoilerszerű éle, de vagány a diffúzorbetét a két kipufugóval és az ötágú alufelni Diszkrét a csomagtérfedél spoilerszerű éle, de vagány a diffúzorbetét a két kipufugóval és az ötágú alufelni

TETSZETT
R-Design felszereltség
belső atmoszféra
minőségérzet
erős turbómotor

NEM TETSZETT
Powershift váltó
T3 és T4 közötti árkülönbség
óriási fordulókör

ÖSSZEGZÉS
Az R-Design felszereltség sok mindent tartalmaz, úgyhogy megéri az árát – persze a sportfutómű és a peres gumi miatt oda a rugózási komfort. A motorválasztásnál pedig érdemes résen lenni…

Volvo S60 T4
Összlökettérfogat: 1596 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 132 kW (180 LE) 5700/min
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1600-5000/min
Hossz./szél./mag.: 4628/1865/1484 mm
Tengelytáv: 2776 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1470/550 kg
Csomagtér: 380 l
Üzemanyagtank: 67,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Maximális sebesség: 225 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 7,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 173 g/km
A modell alapára (1.6D Drive): 7 290 000 Ft
A tesztelt modell ára: 8 990 000 Ft