Azt mondják, amikor az embernek gyermeke születik, temérdek dolgot átértékel magában. Többek között a korábbinál racionálisabb szempontok szerint választ autót, s a vezetési stílusa is megváltozik, higgadtabban, megfontoltabban hajt. Mindenekelőtt azok figyelmébe ajánlanám a jelen tesztben szereplő 1,6-os Golf Plust, akik magukra ismertek. A wolfsburgi kompakt egyterű ugyanis megfizethető, remek családi járgány a Golf minden erényével, és ami azt illeti, a 102 lóerős motort sem éppen a kirobbanó erőnléte miatt értékeljük.
Kimért erő
Az elavultnak számító nyolcszelepes kicsit késlekedve válaszol és kelletlenül pörög fel a gázpedál lenyomására. Alacsony fordulaton előszeretettel lustálkodik, egészen 3500-as fordulatig híján van a nyomatéknak. Azért ahhoz nem kell halálra dolgoztatni, hogy komótosan felvegyük, majd tartsuk a városi forgalom ritmusát. Ha viszont sietős a dolgunk, és biztonsággal akarjuk kihasználni a sorok között tátongó réseket, nem árt sűrűn kapcsolgatni a sebességváltóval, érdemes hosszan kihúzatni a motort. Alaphelyzetben is dörmögős hangja ilyenkor persze felerősödik, ami nem a legkellemesebb akusztikai élmény. A járáskultúra
Cserealap
Azonos motorváltozat és felszereltség esetén a Golf és a Golf Plus között 339 ezer forint az árkülönbség. Mégis, mit kapunk ezért cserébe? Először is, a 9,5 centivel megemelt tetővonal jóvoltából szellősebb a belső, míg a magasabb üléspozíciónak köszönhetően egyrészt kényelmesebb a ki- és beszállás, másrészt magabiztosabb helyzetből szemlélhetjük a forgalmat. Hasznos pakolórekeszeket szinte mindenhol találhatunk, így nem jelenthet különösebb problémát az utazáshoz nélkülözhetetlen apróságok elhelyezése. Az utastér és a csomagtartó rugalmasan variálható, hiszen a 60/40 arányban osztott hátsó üléspad sínen csúsztatható előre-hátra, a támla pedig nemcsak dönthető, hanem a dőlésszögét is tudjuk szabályozni. A cókmókok számára már alaphelyzetben is 395 literes tér áll rendelkezésre, amit az első lépcsőben további 155 literrel, majd hajszál híján egészen 1,5 köbméterig bővíthetünk.
Alapból jó
A Golf Plus 1.6 indulóára 4 239 000 forint, mégpedig méltányos alapfelszereltséggel. A Trendline kivitel egyebek mellett blokkolás- és kipörgésgátlót, hat légzsákot, távirányítású központi zárat, motoros mozgatású ablakokat és tükröket, automatikus hőfokszabályzású klímaberendezést, továbbá CD-lejátszós audiorendszert tartalmaz hat hangszóróval. Most akciós áron, 418 ezer forinttal olcsóbban is hozzájuthatunk a Volkswagen kisebb egyterűjéhez, de az 1,4 literes, 75 lóerős motorhoz még több türelem kell.